برنامه‌های شوم شبکه‌های فاسد و مفسد اجتماعی قوی است و ۹۰ تا ۹۵ درصد شبکه‌های اجتماعی غربی، دنیا را به لجن زار تبدیل کرده و رمضان ماهی است که باید با تبلیغات در برابر آن ایستاد.
کد خبر: ۲۳۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 27 May 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی با اشاره به حدیثی اظهار کرد: اطاعت خدا نشانه عقل و معصیت خدا نشانه جهل است؛ منفعت احکام دین به مردم برمی‌گردد؛ نماز برای پاکی، روزه برای تقوا و حج برای عظمت اسلام و مسلمین است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند موجودی بی‌نیاز است؛ اگر مفسده است به خود فرد برمی‌گردد و اگر اطاعت کند، پاداش دنیا و آخرت را به او می‌دهند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه محبوبیت در بین مردم از موارد مهم است، خاطرنشان کرد: اگر ترک اطاعت خداوند کنید، معاصی ضررهایی برای انسان دارد و غیبت، رشوه‌خواری و ظلم به انسان لطمه می‌زند، کیفر و منفوریت در جامعه را به همراه دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان نزدیک است؛ رمضان، ماه پاکی، تقوا، آمرزش گناهان، رحمت و فضل پروردگار است بنابراین باید از این ماه نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نزدیک ماه رمضان مساجد را غبارروبی و تمیز می‌کنند، گفت: همانگونه که انسان ظاهر را غبارروبی می‌کند باید باطن را نیز غبارروبی کند؛ استغفار و توحید‌محوری از اعمال مهم ماه شعبان است تا انسانها آماده استقبال ماه رمضان شوند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در مورد ماه رمضان می‌فرمایند ماه طهور است چیزی که پاک است و پاک می‌کند؛ رمضان ماه پاکی و پاک‌کننده است البته باید مقدمات آن فراهم شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه تاکید کرد: برنامه‌های تبلیغاتی باید قوی باشد چرا که برنامه‌های شوم شبکه‌های فاسد و مفسد اجتماعی قوی است؛ 90 تا 95 درصد شبکه‌های اجتماعی غربی، دنیا را به لجن زار تبدیل کرده و رمضان ماهی است که باید با تبلیغات در برابر آن ایستاد و جوانان را بیمه کرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تبلیغات در مساجد، صدا و سیما و رسانه‌های دیگر باید در برابر این هجوم تبلیغاتی دشمن ایستادگی کنند؛ آنها می‌گویند اگر دنیا فاسد شود، می‌توان آن را تسخیر کرد، در صورتی که اگر انسان‌ها سالم و صالح شوند، تسخیر دنیا مشکل است بنابراین باید با این توطئه مقابله کنیم و تبلیغات امسال قوی‌تر از سال‌های گذشته در رسانه‌ها و مساجد باشد.

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی با بیان اینکه باید از تظاهر به هنجارشکنی ماه رمضان جلوگیری شود، گفت: در ماه رمضان نباید روزه‌خواری علنی شود، رستوران‌ها باز نباشد، تا جمعیت با رفتن به آنها آبرو ماه رمضان را زیر سوال ببرند؛ باید در برابر هنجارشکنیها ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: رمضان ماه نیکوکاری است؛ در کنار فریضه روزه باید نیکوکاری وجود داشته باشد؛ باید یتیمان، افراد دارای مشکل‌ و زندانیان بی‌گناه را در ماه رمضان کمک کرد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: خدایا به عظمت ماه رمضان و قرآن آتشهایی که در کشورهای اسلامی به دست دشمنان برپا شده، خاموش کن.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار