رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در اسلام تعطیلی معنا ندارد، گفت: لازم است مراکز علمی و آموزشی کشور در تعطیلات تابستان باز باشند تا محققان بتوانند از امکانات موجود در آن ها استفاده کنند.
کد خبر: ۲۳۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳ 27 May 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی درگردهمایی رئیسان و دبیران شورای اقامه نماز استانداری های کشور درقم با اشاره به اهمیت آموزش مهارت ها در مراکز آموزشی اظهار داشت: اگر جوانان ما مهارت داشته باشند پیدا کردن کار برای آن ها آسان تر خواهد شد و این موضوع به بالارفتن آمار ازدواج در کشور کمک می کند. 

وی با بیان اینکه امروز دشمنان از فضای مجازی برای گمراه کردن جوانان استفاده می کنند ادامه داد: مبلغان و کارشناسان فرهنگی باید با اخلاص در این زمینه وارد شده و با راه اندازی سایت های اسلامی همچون سایت خنده حلال مانع از گسترش فساد درفضای مجازی شوند. 

قرائتی با اشاره به اینکه اگر هر فردی درجامعه کارهای خود را با اخلاص انجام دهد در وضعیت کشور تحول اساسی ایجاد خواهد شد گفت: نظام جمهوری اسلامی مدیون اخلاص امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و مجاهدان ایثارگر است. 

وی دربخش دیگری از سخنان خود در آستانه ماه مبارک رمضان ، ویژگی های معنوی این ماه را بیان کرد و افزود: فرصت عبادت و برگزاری جلسه های مذهبی از جمله قرائت و تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان بیش از سایر روزهای سال فراهم می شود. 

قرائتی با اشاره به اینکه مسئولان کشور باید زمینه های بهره مند شدن مردم را از برکت های این ماه فراهم کنند گفت: می توان در نحوه انجام کارهای رسمی و غیر رسمی تغییراتی را اعمال کرد تا امکان روزه داری افراد راحت تر شود. 

وی با بیان اینکه انجام بسیاری از کارها از جمله نانوایی در روزهای ماه مبارک رمضان دشوار است افزود: تغییر در ساعت کاری و انجام کارهای سنگین در شب به جای روز اقدام های خوبی برای روزه داری آسان تر می باشد. 

وی با اشاره به لزوم انجام فعالیت های فرهنگی ادامه داد: بودجه های فرهنگی کشور باید به سمت تبیین حقایق قرآن و معارف اهل بیت (ع) هدایت شود و برای رسیدن به این هدف لازم است مبلغان دینی نسبت به مهارت روز آشنا شوند. 

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: امامان جمعه و افرادی که رسانه های مختلف را در اختیار دارند باید به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای و سیاسی صرف مردم را نسبت به ارزش های اسلامی و رعایت عفاف و حجاب آگاه کنند. 

وی با اشاره به اینکه مسجدهای ما باید زیباترین مکان های شهر باشند افزود: مسجد خانه خداوند و محل برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی است بنابراین لازم است مسئولان نسبت به حضور در مسجد اهتمام لازم را داشته باشند. 

وی با بیان اینکه حضور در مسجد انسان را پرورش می دهد ادامه داد: بیشتر جوانان ما که در دوران دفاع مقدس در جبهه های نبرد حضور پیدا کردند و به شهادت رسیدند، با مسجد انس داشتند. 

قرائتی گفت: استفاده از طلبه های جوان و مبتکر برای پیش نماز شدن و همچنین به کارگیری افراد خوش رو و معتقد به مبانی دینی برای اداره مسجد ها می تواند راهکاری برای حضور سایر جوانان در این مکان مقدس باشد. 

وی با اشاره به اهمیت استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان برای انجام فعالیت های جمعی در حوزه دین افزود: برگزاری برنامه های هدفمند همچون جلسه های مذهبی یا مسابقه های کتاب خوانی پس از افطار باعث استقبال بیشتر افراد جامعه از فعالیت فرهنگی می شود. 

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با ایجاد تحول توانست جامعه را به سمت معنویت هدایت کند ادامه داد: برای حرکت به سمت فعالیت های فرهنگی نیازمند تحول هستیم و ماه مبارک رمضان برای این کار بهترین فرصت است. 

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: باید بستر های ازدواج جوانان در کشور فراهم شود و به همین منظور لازم است مسئولان استان ها مکان مناسبی را برای برگزاری مراسم جشن ازدواج در اختیار جوانان نیازمند قرار دهند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
طلبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
در سال چه خروجی دارند که تابستان هم فعالیت کنند البته بعضی از این موسسات
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
بودجه منطقه 2قم رامیخورند..خواهشن به مدرسه ها منطقه 2معلم های خوب بفرستید..شماکه دم ازاسلام وعدالت علی ع میزنید/تحقیق کنیدببینیدمعلم های مدارس نیروگاه ومناطق دیگرقم چقدرفرقشه ...مگرمملکت صاحب نداره شکایتمون راکجاببریم...چون هرکس تویک مقامی هست بلوارامین یا..میشینه هیچ کس جواب گونیست نماینده ای که ازهمین منطقه بود ماشاالاوضعش خوب شد الان بری پیشش میگه اشتباه گرفتی من متولد بلوارامینم دفترتبلیغاتم نیروگاه بود به خاطرهمین مردم ایمانشان سست شده میگند اگراسلام اینه..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار