یکی از مراجع عظام تقلید گفت: حج در صورت احساس خطر واجب نیست.
کد خبر: ۲۳۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰ 27 May 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی در دیدار نمایندگان مجلس وحدت مسلمانان پاکستان که در دفتر وی برگزار شد گفت: سیاست‌مداران در ارتباط با اقلیت‌های مذهبی باید به گونه‌ای رفتار کنند که پیروان همه ادیان و مذاهب احساس آرامش کنند.

وی با بیان اینکه در ایران پیروان همه ادیان به راحتی زندگی می‌کنند و کسی آنها را آزار نمی‌دهد تاکید کرد: حکومت‌ها نباید اجازه دهند که پیروان یک حزب و دسته به پیروان احزاب دیگر تعدی کنند و اگر چنین نباشد آن حکومت ضعیف است.

وی با بیان اینکه امروز پاکستان بر خلاف گذشته درگیر ناآرامی‌هاست تصریح کرد: کشتار شیعیان در پاکستان نشانه ضعف حکومت آنجاست.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به عملکرد دولت عربستان گفت: لقب خادم‌الحرمین برای پادشاهان سعودی مضحک است چون آنها نام خود را مسلمان می‌گذارند ولی با صهیونیست‌ها هم‌پیمان می‌شوند و مردم بی‌گناه یمن را بمباران می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورها رفتار عربستان را جنون‌آمیز توصیف کرده‌اند ابراز کرد: بسیار باید مراقب رفتار خود باشیم چون ستم بر دیگران دامان ستمگر را رها نمی‌کند و او را به سزای کارهایش می‌رساند.

وی با بیان اینکه امروز اگر کسی نسبت به حضور در عربستان احساس خطر بکند حج بر او واجب نیست چون دیگر مستطیع به شمار نمی‌رود افزود: اگر خواسته‌های نفسانی را کنار بگذاریم اختلاف‌های میان مذاهب از بین می‌روند.

وی گفت: وحدت شیعه و سنی به معنای پذیرش عقاید همدیگر نیست بلکه به معنای زندگی مسالمت‌آمیز در کنار هم و توهین نکردن به مقدسات یکدیگر است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسلمانان همه کشورهای اسلامی باید پیرو مقام معظم رهبری باشند اظهار کرد: بنده در بحرین مقلد زیاد دارم و عده‌ای از آنها از من خواستند که دستور جهاد بدهم اما بنده گفتم گوشتان به سخنان مقام معظم رهبری باشد و جز دستورات ایشان کاری نکنید.

همچنین دبیر کل مجلس وحدت مسلمانان پاکستان در این دیدار گفت: وهابیت در عربستان به کشتار شیعیان و آواره کردن آنها می‌پردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلزار جعفری افزود: برخی از رهبران شیعیان پاکستان در اعتراض به این جنایات اعتصاب غذا کرده‌اند و حتی علمای اهل سنت از آنها حمایت کرده‌اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
چه اصراری هست با این وضع ایرانی ها در حج شرکت کنند. مراجع هم که واجب نمیدونن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار