همزمان با شب نیمه شعبان؛
همزمان با شب نیمه شعبان گنبد فیروزه‌ای مسجد مقدس جمکران در خیل زائران و مجاوران نگین شد.
کد خبر: ۲۳۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۹ 22 May 2016
به گزارش تابناک قم، همزمان با شب نیمه شعبان بزرگترین اجتماع مهدوی جهان در جوار مسجد جمکران شکل گرفت تا زائران و مجاوران عاشق مهدی موعود دعای فرج و سمات را در این مسجد با یکدیگر زمزمه کنند.

راه‌های منتهی به مسجد مقدس جمکران از عصر شنبه مملو از عاشقانی است که با خودروهای شخصی و یا با پای پیاده به سمت مسجد در حرکتند به گونه‌ای که حرکت در مسیرها به کندی صورت می‌گیرد و در این بین بلوار پیامبر اعظم(ص) یکی از عظیم‌ترین اجتماع‌های انسانی را تجربه می‌کند.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته هر ساله در شب نیمه شعبان بالغ بر سه میلیون زایر رهسپار شهر کویر می‌شوند تا شب نیمه شعبان را که شب زنده داری آن مورد تأکید بسیاری در آیات و روایات شده را در جوار مسجد مقدس جمکران به صبح برسانند.

گرچه کمبود زیرساخت‌های اقامتی و رفاهی هر ساله مورد عتاب زائران مسافر است اما با تمام این کمبودها هنوز هم جمکران میعادگاه عاشقان مهدی در شب نیمه شعبان است.

ایستگاه‌های صلواتی نیز سراسر مسیرهای منتهی به مسجد برای پذیرایی مسافران آماده شده و یادآور برپایی موکب‌هایی است که در اربعین از زائران حسین(ع) پذیرایی می‌کنند.

دستگاه‌های امدادرسان استان قم، شهرداری، دستگاه‌های انتظامی و کلیه ادارت و سازمان‌های خدمت رسان از روزهای گذشته با برگزاری جلسات مختلف وظایف خود در رفاه هرچه بهتر را مروز کرده‌اند تا بهترین خدمت رسانی را به اجتماع میلیونی زائران داشته باشند.

برگزاری زیارت آل یاسین، قرائت دعای کمیل، مناجات شعبانیه، مولودی خوانی، قرائت دعای ندبه و زیارت وارث از جمله برنامه‌هایی است که در مسجد جمکران برای زائران در نظر گرفته شده است.

همچنین همزمان با شب نیمه شعبان این شب با سخنرانی، شعر خوانی، مولودی خوانی، تا ساعت ۳ بامداد احیاء می‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار