در آخرالزمان هیچ کار خوبی به اندازه انتظار فرج دارای پاداش نیست، قدم برداشتن در راه این انقلاب را انتظار ظهور می‌دانیم.
کد خبر: ۲۳۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 21 May 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب پژوهشگر مدرسه امام مهدی موعود و طلاب مدرسه فاطمه زهرا با بیان اینکه شغل طلبگی پرفضیلت است،‌ اظهار کرد: کار ما ادامه کار انبیا و اولیاست، شغلی بهتر از شغل خود در دنیا سراغ نداریم.

وی خاطرنشان کرد: شغل طلبگی برای ما بهترین مدرک و معیار بوده و شغل طلبگی ادامه کار پیامبران است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه فرد فقیه در جامعه تاثیرگذار است، گفت: تا زمانی که انسان فقیه و مجتهد نباشد نمی‌تواند در جامعه اثرگذار باشد، شما با اراده قاطع و همت بلند باید تلاش کنید تا در نتیجه اخلاص، توکل و همت بلند بتوانید به مقام بلندی برسید.

وی تصریح کرد: شما جوان هستید، امروز دنیا به کسانی احتیاج دارد که باسواد باشند، اسلام پاسخگوی تمام مشکلات است، حوزه علمیه قم و دیگر حوزه‌های علمیه باید در این زمینه پاسخگو باشند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: امام خمینی(ره) با دستیابی به مقام فقاهت توانستند تحولی در دنیا به وجود آورند، ایشان فقیه و عارف، فقیه و سیاستمدار، فقیه و مجاهد و فقیه و فریادگر بودند، در دنیا سیاست‌مداران زیادی وجود دارند، ولی نتوانستند کاری انجام دهند.

وی یادآور شد: باید منظم باشید، دفترهایی داشته و مطالب را در آنها یادداشت کنید، همه شما باید دفتری داشته و اهل قلم، مطالعه و تحقیق باشید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نخستین کار شما این است که علمیت شما بالا باشد و بتوانید پاسخگوی همه مشکلات در دنیا باشید، گفت: باید سعی کنید دارای علم و سواد بالا در حد فقاهت باشید، کار شما هدایت مردم است، همانگونه که پیامبران مردم را ارشاد و هدایت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد:‌ رسول اکرم(ص) در سخنی فرمودید همواره تلاش کنید مردم را از شک به یقین برسانید و آنها را به تواضع و اخلاص دعوت کنید، حرص و ولع نداشته باشید.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد: باید مانند انبیا مردم را هدایت کرده و مسائل،‌ احکام، امور فرهنگی و سیاسی را به آنها آموزش دهیم،‌ باید پاسخگوی اسلام باشیم.

وی با بیان اینکه اسلام دشمنانی دارد و هر روز دشمنان برای دشمنی تجهیز می‌شوند، گفت: علما این موضوع را درک می‌کنند که اکنون در سوریه، یمن، بحرین، پاکستان و هندوستان چه خبر است،‌ آمریکا، فرانسه و انگلستان دشمنان اسلام هستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد:‌ با پیروزی انقلاب استبداد از ایران رخت بست، مردم متدین و انقلابی قیام کردند بنابراین امروز وظیفه شما است که بیدار و هوشیار باشید.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند در خلیج فارس برای خود جای پا باز کنند که رهبری فرمودند غلط اضافی است؛ خلیج فارس متعلق به ما است آنها برای خود در خلیج خوک‌ها جا پا باز کنند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: در چنین شرایطی باید بیداری و هوشیاری در اولویت قرار گیرد، این انقلاب هر روز مستضعفان را بیدار و متحد‌تر می‌کند، در دنیا مستضعفان به این انقلاب چشم دوخته‌اند و مستکبران می‌خواهند نگذارند انقلاب پیش برود.

وی یادآور شد: در آخرالزمان هیچ کار خوبی به اندازه انتظار فرج دارای پاداش نیست، قدم برداشتن در راه این انقلاب را انتظار ظهور می‌دانیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار