آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید بر اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.
کد خبر: ۲۳۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۶ 21 May 2016
به گزارش تابناک قم، وی شامگاه جمعه در آئین انعقاد تفاهم نامه احداث بیمارستان و پلی کلینیک تخصصی مادر و کودک در مسجد مقدس جمکران با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از ویژگی های یاران امام زمان (عج) انجام فریضتین و تشویق مردم به کارهای خیر و نیک است. 

وی تصریح کرد: قانون امر به معروف و نهی از منکر با وجود آنکه اصل هشتم قانون اساسی را تشکیل می دهد و قوانین آن در مجلس شورای اسلامی تصویب و از تایید شورای نگهبان گذشته و به دولت نیز ابلاغ شده، اما هنوز متوقف مانده است که ان شاالله با رفع موانع به اجرا گذاشته شود. 

وی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع تربیت انسان های شایسته و صالح برای ظهور امام زمان (عج)، سرعت در انجام کارهای خیر را از جمله ویژگی های یاران امام زمان(عج) عنوان کرد، و افزود: به طور حتم تاسیس یک چنین بیمارستانی و آن هم در این سطح بالا کار خوب و مفیدی محسوب می شود. 

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه جنبه های روانی تاثیر فوق العاده ای در درمان بیماری ها دارد تا جایی که پزشکان 50 درصد از عامل بهبودی یک بیمار را مرتبط با این موضوع می دانند، اضافه کرد: کسی که برای درمان بیماری خود به این بیمارستان به عنوان یک مرکز فوق تخصصی مراجعه می کند، بی شک عاشق امام زمان(عج) است و از او کمک می طلبد از این رو مسائل درمانی و روانی دست در دست هم می دهند، تا سلامتی خود را بدست بیاورد. 

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه درمان ها در این بیمارستان خیلی سریعتر از بیمارستان های دیگر انجام می شود، افزود: چون این بیمارستان در جوار مسجد امام زمان(عج) ساخته می شود، احداث آن در ترویج فرهنگ انتظار و همچنین پیروی از ولایت ولی عصر نقش مهمی دارد. 

وی همچنین تبلیغ برای نظام اسلامی را از جمله موارد حائز اهمیت در بحث ساخت این بیمارستان عنوان کرد، و خطاب به خیرین سلامت که در این کار خیر شرکت دارند افزود: این کار شما باقیات و صالحات به شمار می رود، از این رو باید دیگران را هم در این کار خیر خود سهیم کنید، و بدانید که این کار به هیچ وجه سهم شما را از این عمل خیر کم نمی کند. 
آیت الله مکارم شیرازی همچنین با تاکید بر اینکه همه خیرینی که در این طرح عمرانی حضور دارند، باید دست به دست هم دهند تا هر چه زودتر طبق برنامه پیش بینی شده آن را به پایان برسانند، افزود: من می دانم که شما کارهای خیر زیادی انجام دادید و ان شاءالله این کار سرگل کارهای خیر شما باشد. 

وی با ضروری خواندن توجه به تجهیز این بیمارستان یادآور شد: بدون شک تجهیز این بیمارستان هزینه های سنگینی به همراه دارد، ولی باید به موازات پیشرفت فیزیکی آن به فکر تجهیز آن نیز باشید. 

این مرجع تقلید افزود: از آنجا که قول بدون عمل امکان ندارد، من نیز 500میلیون ریال برای ساخت این بیمارستان اختصاص می دهم. 

در پایان این مراسم با حضور آیت الله مکارم شیرازی قرار داد فی مابین بین وزیر بهداشت و تولیت مسجد جمکران برای احداث بیمارستان 250 تختخوابی مادر و کودک در زمینی به مساحت 4 هکتار از موقوفات این مکان مقدس منعقد شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار