رئیس جمهور در سفره یک روزه به قم، با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدارها که به صورت جداگانه صورت گرفت مراجع تقلید انتقادات و پیشنهاداتی را ارائه دادند.
کد خبر: ۲۳۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹ 21 May 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در آستانه نیمه شعبان برای زیارت حرم کریمه اهل بیت(ع) و دیدار با مراجع عظام تقلید به شهر قم سفر کرد.

وی در این سفر با حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، وحید خراسانی، سبحانی، علوی گرگانی، موسوی اردبیلی، شبیری زنجانی و جوادی آملی دیدار و گفت و گو کرد. 

مردم نسبت به بهبود شرایط بسیار امیدوارتر از گذشته شده اند

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) به رییس جمهوری، برای دولتمردان در مسیر خدمت به مردم و تعالی کشور آرزوی توفیق کرد.

وی با اشاره به لزوم مراقبت از رعایت قوانین شرعی و حفظ احکام اسلام در مناسبات سیاسی و اجتماعی در کشور، بر ضرورت ادامه سیاستهایی که به ثبات، آرامش و امنیت مردم منطقه بویژه در سوریه، عراق و یمن منجر می شود، تاکید کردند.

آیت الله صافی گلپایگانی توسعه روابط با دیگر کشورها را ضروری و مهم برشمردند و خاطرنشان کردند: باید در مجامع بین المللی حضور و مشارکتی فعال داشته باشم و به گونه ای پیش برویم که مردم به توسعه روابط با دنیا امیدوارتر باشند و ما و دیگران از این ارتباط بهره ببریم.

وی همچنین با تاکید بر لزوم عدم اختلاف و تفرقه و رعایت اتحاد و همدلی در کشور برای پیشبرد امور افزود: حفظ این روحیه امیدواری در مردم حائز اهمیت است و مطمئن هستیم که مشکلات با حسن تدبیر جنابعالی برطرف خواهد شد و همواره دعاگوی رییس جمهوری و مسوولان هستم.

دولت برای حل مشکل اشتغال اهتمام ورزد

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی نیز در دیدار رئیس‌ جمهوری با قدردانی از تلاش های دولت یازدهم برای اعتلای ایران اسلامی، اظهار داشت: دولت برای بهبود وضعیت کشور و رسیدگی به وضعیت محرومان و اقشار ضعیف جامعه اقدامات زیادی انجام داده و در این مسیر به موفقیت های خوبی نیز دست یافته است که باید با عزم بیشتر و حمایت همگان ادامه یابد.

وی خطاب به رئیس‌جمهور، افزود: شما رئیس جمهور موفقی هستید و با وجود همه مشکلاتی که بخشی از آن میراث گذشته و بخش دیگر نیز شیطنت اجانب و بیگانگان است، به تلاش های خود برای ساختن کشور ادامه می دهید.

مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه نباید انتظار داشت که مشکلات یک شبه حل شود، عنوان کرد: برای رفع این مشکلات زحمات زیادی متقبل شده اید و بحمدالله موفقیت های خوبی نیز نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و بویژه محرومان ادامه یابد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت در جامعه تاکید کرد: برخی با ایراد گرفتن‌های بدون توجه به امکانات و حتی ارائه یک پیشنهاد برای رفع مشکلات، به دنبال مأیوس کردن مردم هستند و این در حالی است که انتقاد کردن صرف، و بدون ارائه پیشنهاد، عادلانه و منصفانه نیست.

مکارم شیرازی در همین ارتباط ضرورت پرهیز از جناح گرایی و توجه به منافع ملی را خاطرنشان ساخت و گفت: متأسفانه برخی هنوز جناحی فکر می کنند که معنای آن، فدا کردن منافع ملی به پای منافع جناحی است؛حرکتی که همگان بشدت باید از آن پرهیز کنند.

این مرجع عالیقدر در ادامه با ارائه رهنمودهایی در حوزه های اقتصادی و فرهنگی اظهارداشت: بیکاری یکی از معضلات اساسی جامعه امروز است و دولت باید با اطلاع رسانی بیشتر، دستاوردهای خود را در این حوزه برای مردم تشریح کند و برای حل قطعی مشکل اشتغال، همچنان اهتمام داشته باشد.

مکارم شیرازی در ادامه، توزیع نامناسب یارانه ها را یک معضل برای اقتصاد کشور دانستند و با تاکید بر ضرورت عزمی راسخ برای رفع این معضل، افزود: در حالی که کشور برای پیشبرد طرح های مرتبط با تولید و آبادانی و اشتغال بشدت نیازمند سرمایه است، مشکل بزرگ توزیع یارانه به صورت عمومی باید حل شود.

باید با کشورهای دنیا تعاملی سازنده داشته باشیم

آیت الله حسین وحید خراسانی در دیدار رییس جمهوری با ایشان، ضمن آرزوی توفیق برای دولت در مسیر خدمت بیشتر به مردم و حل مسایل کشور، گفت: باید در انجام تمام امور به دستورات قرآن عمل کنیم، و شما و دولت نیز با توکل بخداوند متعال و توسل به سیره اهل بیت (ع) بر همه مشکلات فائق خواهید شد.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع، همچنین با تبریک میلاد مسعود حضرت صاحب الزمان (عج)، اظهار داشت: در مسایل داخلی باید مسوولیت ها را بر اساس امانت و تخصص واگذار کرد و در ارتباط با کشورهای جهان نیز با زبان نرم و خوش سخن بگوییم و بتوانیم تعاملی سازنده با آنها داشته باشیم. 

آیت الله وحید خراسانی همچنین بر ضرورت تلاش بیشتر مسوولان کشور برای رفع مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان تاکید کرد.




لزوم انطباق هر چه بیشتر نظام بانکی با مقررات شرعی

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در دیدار با رییس جمهوری گفت: کارمزد بانک ها باید واقعی و در مسیر کمک به بخش تولید و رفع مشکلات مردم باشد و متخصصان برای حل این موضوع تلاش کنند.

تکمیل تامین آب آشامیدنی شهر قم از نظر کمی و کیفی از دیگر موضوع هایی بود که آیت الله سبحانی در این دیدار به آنها پرداختند.

آیت الله سبحانی در این دیدار مجموعه کتاب هفت جلدی «ریحانه الادب» و همچنین کتاب «فتنه تکفیر» را به رییس جمهوری اهدا کرد.

انتظار مردم از حسن روحانی بیش از سایر افراد است

همچنین آیت الله علوی گرگانی در دیدار با رییس جمهوری با اشاره به موفقیت های مهم دولت در عرصه های مختلف، افزود: علیرغم این توفیقات، توقع و انتظار مردم از دکتر روحانی به عنوان شخصیتی که هم در کسوت روحانیت و هم مسئولیت ریاست جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، بیش از سایر افراد است؛ و لذا تلاش بیشتر دولت نسبت به رفع مشکلات مردم در بخش های مختلف بویژه در حوزه کشاورزی و تولید ضروری است.

ایشان همچنین توجه مسئولان کشور به مسائل اجتماعی و تلاش در راستای حفظ اخلاق اسلامی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و توفیقات روزافزون رییس جمهوری و دولتمردان در دولت تدبیر و امید را از خداوند متعال خواستار شد.

همواره دعاگوی رییس جمهور و مسئولان دولت هستم

آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی نیز با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف بویژه در حوزه سیاست خارجی، بر ضرورت اهتمام مسئولان کشور برای حل مشکلات مردم، بویژه محرومان و ادامه روند رو به توسعه کشور تاکید کرد.

ایشان خطاب به رییس جمهوری خاطرنشان کرد: بنده همواره برای توفیق شما و همه مسئولان دولت دعا می کنم و امیدوارم با حسن تدبیر بتوانید در خدمت به مردم و کشور همچنان موفق باشید.

مشکلات کشور با وحدت و تلاش همگانی حل شدنی است

آیت‌الله شبیری زنجانی هم در دیدار با رییس‌ جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر اینکه ملت ایران بار مسوولیت سنگینی بر دوش شما گذاشته است، اظهار داشت: عنایت خداوند شامل همه مجاهدینی است که در مسیر خدمت به مردم گام می بردارند و مشکلات هر چند بسیار است، اما با وحدت و تلاش همگانی حل شدنی هستند.

مرجع عالی قدر عالم تشیع در این دیدار با دعا برای موفقیت بیشتر دولت در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی کشور، گفت: از خداوند متعال می خواهم در مسیر خدمت به ملت بزرگ ایران همچنان موفق باشید و گام به گام بر سایر مشکلات فائق بیایید.

ایشان در پایان مشکلات، سختی‌ها و سنگینی مسئولیت رییس‌جمهوری و دولت را قابل توجه، اما توکل به خداوند و اخلاص مسوولان در عمل را موجب سربلندی دولت دانست.

ضرورت مبارزه جدی دولت با فساد و دست‌اندازی به بیت‌المال

آیت الله جوادی آملی نیز در دیدار رییس‌ جمهوری با تقدیر از تلاش‌های دولت در جهت کاهش تورم و ایجاد رونق اقتصادی در کشور، گفت: همه تلاش‌ها باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی در عمل متمرکز شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: حفظ استقلال و پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با اقدامات سفارشی امکان‌پذیر نیست؛ بلکه تلاش، عزم، توکل و جدیت می‌خواهد و البته دولت در این راستا همه تلاش خود را بکار گرفته است که باید ادامه یابد.

ایشان همچنین ضرورت مبارزه جدی با انواع فساد و دست‌اندازی به بیت‌المال را مورد تأکید قرار داد و گفت: با اصلاح مقررات بانکی و جهت دادن منابع بانکها بر مبنای موازین شرعی و در جهت کمک به تولید و نیازهای مردم، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ممکن خواهد شد.

آیت الله جوادی آملی توجه بیش از پیش به وضعیت معیشتی مردم، حل مسایل اقتصادی و اشتغال را ضروری دانست و تأکید کرد: اگر با وحدت و توکل به خدا و بدون هراس از موانع و مخالفتها، همانند زمان جنگ عمل کنیم، پیروزیم.

این مرجع تقلید گفت: دولت به لطف خداوند تاکنون توفیقات زیادی به دست آورده و ما برای تداوم و توسعه این دستاوردها، برای تک تک اعضای دولت دعا می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان قم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
جناب آقاي انوشيروان محسني بند پي رياست محترم سازمان بهزيستي كشور

سلام علیکم


احتراماً به استحضار می رساند تعدادی از نیروهای فعال و کاردان در این اداره کل تحت عنوان رسمی کارگری مشغول به انجام وظیفه هستیم که اغلب دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی بوده که متاسفانه مزایای مندرج در احکام کارگزینی و سایر مزایای جانبی از جمله بدی آب و هوا، محرومیت مناطق جنگی حق تحصیلات دانشگاهی و سختی کار و … شامل ما نمی شود.

جالب اینکه چارت خالی سازمانی داریم که با توجه به سوابق و تخصصی که هر کدام از ما در مشاغلی که سالها در آن کار می کنیم و تجربه کافی را کسب نموده ایم.

در اداره ای که در آن هستیم حتی اگر چارت خالی نیز نداشته باشد مسئولین محترم سازمان می توانند از مرکز درخواست پست جدید نمایند.

حال این این سوال برای همه ما پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری! موقع پرداخت پاداش پایان سال، عیدی ما باید اندازه مبلغ عیدی کارمندان رسمی باشد چونکه حقوق ما از محل بند (( و )) تبصره ۱۹ قانون بودجه و از طریق خزانه پرداخت می شود. اگر تفاوت ما از نوع بیمه باشد که نیروهای پیمانی و قرادادهای کار معین نیز بیمه تأمین اجتماعی می باشند!

مسئولین باید به این امر مهم توجه داشته باشند که ما کارگر شرکتهای خصوصی و یا کارخانجات نیستیم بلکه ما به استخدام سازمانی کاملاً دولتی درآمده ایم.

لذا جهت احقاق حقوق و پرهیز از تبعیض و ایجاد عدالت اداری ما کارکنان رسمی کارگری شاغل در اداره دولتی خواهان تبدیل وضعیت در قالب طرح از رسمی کارگری به رسمی کشوری و یا پیمانی می باشیم تا بتوانیم همانند کارکنان رسمی از قانون نظام هماهنگ و خدمات کشوری بهره مند شویم و این مشکل کلیه همکاران رسمی کارگری بهزیستی سراسر کشور می باشد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار