با سخنرانی دو مرجع تقلید؛
دبیر دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از برگزاری این همایش با سخنرانی دو تن از مراجع عظام تقلید در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت‌ماه در قم خبر داد.
کد خبر: ۲۳۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶ 16 May 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام سید مسعود پورسید آقایی در نشست خبری همایش بین المللی دکترین مهدویت که در موسسه آینده روشن و با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم برگزار شد در سخنانی با تشریح برگزاری این همایش، اظهار داشت: دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با محور موضوع پیشگویی‌های آخرالزمانی از دیدگاه ادیان ابراهیمی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت‌ماه در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در این همایش دو روزه که با حضور اساتید و فضلای حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی و همچنین اندیشمندان جهان اسلام و ادیان مختلف برگزار می‌شود، آیت الله العظمی مکارم شیرازی و آیت الله العظمی سبحانی از مراجع عظام تقلید سخنرانی خواهند کرد و کمیسیون‌های تخصصی نیز برپا می‌شود.

دبیر دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با اشاره به یازده دوره برگزاری همایش دکترین مهدویت، بیان داشت: در این سال‌ها تلاش شده است تا موضوع مهدویت را در ابعاد مختلف مورد پژوهش قرار دهیم که تاکنون نیز صد‌ها مقاله علمی پژوهشی و علمی و تریجی در این عرصه تولید و منتشر شده است.

وی بیان داشت: هر سال چندین جلد از این مقالات منتشر و در سایت موسسه آینده روشن نیز بارگذاری می‌شود که منبع خوبی برای پژوهشگران و محققین عرصه مهدویت به شمار می‌رود.

حجت الاسلام‌ پورسید آقایی افزود: در راستای برگزاری همایش دکترین مهدویت شاهد ارتباط و تعامل خوب مراکز حوزوی و دانشگاهی بودیم و مصداق بارز وحدت حوزه و دانشگاه در این برنامه ظهور و بروز پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در راستای برپایی همایش دکترین مهدویت نشست‌های علمی بسیاری بین مراکز حوزوی و دانشگاهی برگزار شده بیان داشت: فراخوان دوازدهمین دوره این همایش به زبان‌های مختلف از سال گذشته منتشر و در اختیار مخاطبان و علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

مدیر موسسه آینده روشن عنوان کرد: در حال حاضر در دانشگاه عالی دفاع در تمام رشته‌ها دو واحد درسی دکترین مهدویت تدریس می‌شود و به زودی نیز با تصویب شورای عالی حوزه‌های علمیه، جذب طلبه در سطح چهار حوزه در این رشته آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراکز علمی دیگری همانند مرکز تخصصی کلام دانشگاه قرآن و حدیث، جامعه المصطفی العالمیه و دانشگاه قران وحدیث نیز واحد درسی دکترین مهدویت را دارند که البته در سطح تخصصی و عمیق‌تر، این مطالب ارائه می‌شود.

حجت الاسلام‌ پور سید آقایی گفت: مطالبی که در کمیسیون‌های علمی همایش دکترین مهدویت در سال‌های گذشته مطرح شده است در اختیار نهادهای پژوهشی قرار گرفته و یکی از دستاوردهای برگزاری این همایش‌ها در سال‌های اخیر، در حقیقت بالا بردن سطح علمی و تعمیق بخشی به موضوع مهدویت در جامعه و در سطح مخاطبان دانشگاهی و حوزوی است.

ارسال بیش از ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش دکترین مهدویت

وی با اشاره به مقالات رسیده به دبیرخانه دوازدهمین همایش دکترین مهدویت، بیان داشت: بیش از ۱۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده است که از این عداد، ۳۳ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و در ‌‌نهایت ۱۶ مقاله فرصت ارائه در همایش را پیدا خواهند کرد.

دبیر دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت ادامه داد: ۴۵ مقاله نیز از اندیشمندان و محققان کشورهای خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از تعدادی از آنان برای حضور در این همایش دعوت بعمل آمده است که شامل کشورهای هند، پاکستان، اسپانیا، لبنان، اردن، آلمان، مصر، الجزایر، عراق، انگلیس و سوریه می‌باشد.

وی همچنین بیان داشت: امسال در نوآوری جدیدی و به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران؛ بخش دانشگاهی این همایش با هدف جریان سازی فرهنگی در دانشگاه‌ها حول محور انتظار موعود راه اندازی شد که ۹۴ مقاله در این بخش دریافت شده است که البته در سطح دانشجویی می‌باشد.

رونمایی از چندین کتاب در همایش دکترین مهدویت

حجت الاسلام‌ پور سید آقایی با بیان اینکه در همایش دکترین مهدویت امسال چندین کتاب نیز رونمایی خواهد شد، افزود: کتاب امام المنتظر در ۵ جلد نوشته سید محمد حسین میرباقری، کتاب طرح اندیشه مهدویت در کلام معصومان و همچنین ویژه نامه مجموعه مقالات انگلیسی و عربی و ویژه‌نامه علمی ترویجی مشرق موعود رونمایی خواهد شد.

وی ابراز داشت: موضوع سال آینده همایش دکترین مهدویت نیز پیشگویی‌های ائمه معصومین(ع) در خصوص عصر ظهور است.

مدیر موسسه آینده روشن عنوان کرد: احساس شد پس از برگزاری یازده دوره از همایش دکترین مهدویت در تهران ابعاد تبلیغی این موضوع مورد توجه قرار گرفته و امسال تصمیم بر آن شد به لحاظ اینکه بعد علمی همایش تقویت شود، دکترین مهدویت را در قم برگزار کنیم که آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در این زمینه کمک‌های خوبی به برپایی این همایش در قم کردند.

وی همچنین با اشاره به تجلیل از مهدی یاوران در این همایش بیان داشت: از خانواده شیخ زکزاکی رهبر شیعیان مظلوم نیجریه و تنی چند از شخصیت‌های مهدی یاور همانند سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجلیل به عمل خواهد آمد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار