اعتراض آیت‌الله مکارم به یک خلاف آشکار
درست در حالی که جامعه با نگرانی مسأله را پیگیری می کند، این پرسش جدی است: «چرا دیگران سکوت کردند؟» و طبیعی است که این انتظار وجود داشته باشد که در مقابل این اقدام خطا، همۀ بزرگان فریاد برآورند؛ همان بزرگانی که نسل اندر نسل پاسپان حریم خرد و دین بوده اند....
کد خبر: ۲۳۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷ 16 May 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعیان، صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، این سوال را با نگرانی پرسیدند. اما این فقط دغدغۀ یک مرجع تقلید نیست؛ بلکه جامعۀ اسلامی هم چنین دغدغه ای یافته است.

بنا بر این گزارش، این مرجع تقلید در درس شلوغ خود در یکی از بزرگترین مساجد نزدیک حرم حضرت معصومه (س) گفت: « این اقدام از نظر قانونی جرم بوده و قابل تعقیب است و باید پیگیری شود».

بنا بر این گزارش، فائزه هاشمی به دیدار فریبا کمال آبادی، زندانی عضو ارشد جامعه بهائیت رفت؛ این شروع لرزه‌ای بود که هنوز آرام نگرفته و پس‌لرزه‌های قدرتمند آن همچنان ادامه دارند. 

فائزه هاشمی، دومین دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی که مدتی پیش محکومیت حبس شش ماهه خود را گذرانده و به زندگی عادی بازگشته، حال چند روزی است که بار دیگر به صدر اخبار بازگشته و واکنش‌های زیادی را برانگیخته است، تا جایی که هم یکی از استادان بزرگ حوزۀ علمیۀ قم و هم جمعی از بازاریان تهران خواستار محاکمه وی هستند.

آیت الله مکارم که از جوانی به پاسپانی از حریم اسلام شهره است و تاکنون کتاب های زیادی در پاسخ به شبهات معاندین و بی خبران از اسلام نوشته است، تاکید کرد:‌ تقویت دشمنان اسلام از نظر شرعی جرم محسوب می‌شود و می‌توان مجرم را تعقیب کرد. با این فرقه ضاله نه فقط به دلیل دشمنی با اسلام بلکه به این دلیل که آنها عوامل آمریکا و اسرائیل هستند، مخالف هستیم.

ایشان که شناخت عمیقی از نحوۀ شکل گیری و عقاید فرقه های انحرافی و غرب ساخته دارد، با اشاره به اینکه مهم‌ترین مراکز فرقه بهائیت در آمریکا و انگلیس است گفت: در تاریخ حیات منفور این فرقه، دشمنان اسلام از آنها به عنوان یکی از ابزارها استفاده کرده‌اند.

چرا دیگران سکوت کردند؟

اما فائزۀ هاشمی در حالی به دیدار یکی از هم بندان خود در زندان اوین رفته که تصاویر منتشره از این دیدار به شدت مورد توجه قرار گرفته و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود؛ تصاویری که به موضع گیری او درباره بهائیان گره خورده و حتی زمینه ساز اعتراض پدر هم شده است.

اعتراضاتی که از پوشش زنان حاضر در تصاویر آغاز شد و به مرور توسعه یافت؛ شاید به این دلیل که در ابتدا برخی ترجیح دادند با سکوت در قبال این اتفاق، مانع از دست به دست شدن بیشتر این تصاویر شوند و شاید هم از این روی که تصاویر هنوز به رویت برخی نرسیده و ماجرا برایشان مسجل نشده بود. 

اعتراضات بعدی در این خصوص، از باطن این دیدار نشأت می‌گرفت. از آنجایی که دیدار شونده عضو فرقه‌ای است که بزرگان دین و اهل تاریخ بر انحرافی بودنش تأکید دارند و سخنان بسیاری در افشای انحرافات آن بیان داشته‌اند؛ فرقه‌ای ضاله که پدر دیدار کننده هم درباره آن بار‌ها نکاتی مهم را بیان کرده و آن را دست پرورده استعمار خوانده است.

چرا دیگران سکوت کردند؟

بازاریان تهران که همواره در کنار عالمان دین در مقابل انحرافات ایستاده اند مقابل برای طرح درخواست محاکمه فائزه هاشمی در مقابل دادستانی تهران تجمع کردند؛ درخواستی که در قالب یک طومارِ امضا شده مطرح گشت و در آن آمده است: 

 «دادستان محترم استان تهران

ما جمعی از اهالی کسبه، اصناف و بازار تهران به عنوان اولین پرچمداران نهضت امام خمینی (ره) و حامیان ولایت فقیه و رهبری معظم امام خامنه‌ای عزیز و نظام انقلاب اسلامی در مورد حمایت و دیدار خانم فائزه هاشمی رفسنجانی از سرکرده‌های فرقه بهائیت را محکوم می‌کنیم و از آن مقام محترم تقاضا داریم نسبت به این اعمال خلاف موازین انقلاب و نظام اسلامی برخورد قانونی و انقلابی صورت گیرد». 

البته این پایان راه نبود و نیست و اعتراضات به این دیدار کماکان ادامه دارد. اما یکی از جالب توجه‌ترین اعتراض‌ها در این خصوص، واکنش پدر به رفتار فرزندش است. وقتی آیت الله هاشمی در باره این دیدار از طرف خبرنگاران مورد سوال قرار گرفت، در پاسخ گفت: «فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند».

چرا دیگران سکوت کردند؟

جملاتی که ادامه آن این گونه بود: «فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و می‌جوییم»؛ یعنی اصرار پدر به مواضعش در خصوص این فرقه و پذیرش خطای فرزند؛ موضوعی که تیتر یک برخی رسانه‌ها از جمله روزنامه منتسب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد، ولی نتوانست به غائله برپا شدن در این خصوص پایان دهد. 

این دیدار با واکنش طعنه آمیز حسام الدین آشنا، مشاور روحانی، اظهارات آیت الله مکارم در اعتراض به سکوت در قبال این عمل که مجرمانه و قابل تعقیب خوانده شده است؛ اما انتظار جامعه اسلامی با این واکنش برآورده نمی شود و انتظار هست که دولت واکنش جدی تری نشان دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار