خطیب جمعه قم:
به صراحت اعلام می‌کنیم که به آمریکایی‌ها هرگز اعتماد نداشته و نخواهیم داشت و از مسؤولان انتظار داریم از رفتاری که دشمن را به طمع می‌اندازد خودداری کنند. آل‌سعود نشان داد که توان و لیاقت مدیریت حج را ندارد.
کد خبر: ۲۲۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷ 13 May 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم بر رعایت تقوا در عرصه مجازی تأکید کرد و گفت: مقتضیات جلسه خصوصی و درونی شخصیت‌های نظام چیزی نیست که قابل انتشار باشد.

وی با اشاره به اینکه در دوران ائمه نیز حرف‌های خصوصی و غیرقابل انتشار میان امام و مریدان وجود داشته است، گفت: کسانی که به جواز شرعی و قانونی نشر یک مطلب دست نیافته‌اند باید از انتشار آن خودداری کنند.

امام جمعه قم با تبریک میلاد امام حسین(ع)، میلاد امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل عباس(ع) گفت: امیدواریم که به حق مولود نیمه ماه شعبان با ظهور آن حضرت دنیا سراسر عدل و داد شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری روز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) بیان کرد: جوانان باید از ایشان الگو گرفته و درس معرفت، ادب و اخلاق را از ایشان بیاموزند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اکنون که 68 سال از این اشغال ننگین می گذرد و فلسطینی ها و اشغالگران بر سر این موضوع مذاکره می کنند، چیزی جز تحقیر و شکنجه عاید فلسطینی ها نشده و آمریکایی ها همواره به منافع صهیونیست ها توجه داشته اند. 

وی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا خاطرنشان کرد: قذافی به آمریکا اعتماد کرد و آمریکا قول داد که اگر قذافی تسلیحات اتمی را از بین ببرد تمام تحریم‌ها برداشته می‌شود اما پس از آن تحریم‌ها چند برابر شد، آمریکا به اوکراین نیز قول داد اگر تسلیحات اتمی را از بین ببرد 20 میلیارد دلار پرداخت می‌کند اما با وجود از بین بردن تسلیحات به وعده خود عمل نکردند، این‌ها بخشی از بدعهدی آمریکا در قبال کشورهاست.

آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: تجربه‌ها نشان داده که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به هیچ وجه به تعدات بین‌المللی خود پایبند نیستند، آمریکا و غربی‌ها در مذاکرات طولانی با جمهوری اسلامی وعده‌هایی دادند اکنون نه تنها به وعده‌ها عمل نمی‌کنند بلکه دو میلیارد دلار از دارایی ایران را به سرقت بردند و تحریم‌های جدید وضع کردند این نتیجه اعتماد به کشور بدعهد آمریکاست که اساس آن بر اساس ظلم و مظلوم کسی بنا شده است؛ آمریکا حتی اخیراً از تروریست نامیدن دو گروه تروریستی که در کشورهای اروپایی نیز دچار جنایت شده بوده بودند در شورای امنیت سازمان ملل خودداری کردند.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی در طی این مذاکرات به دنیا ثابت کرد از موضع قدرت، عزت و حکمت اهل مذاکره است، گفت: درهای کشور بر روی دنیا بسته نیست، ایران راه منطق را طی می‌کند و به کشورهایی که احترام بگذارند احترام می‌گذارد؛ با این کار مذاکره کنندگان فضای مسمومی که علیه ایران ایجاد شده بود تا حدودی شکستند، دشمن در برابر حسن نیت نظام سرقت اموال، وضع تحریم‌های جدید و ادامه ایران‌هراسی را دنبال کرد.

امام جمعه قم با اشاره به اوضاع کشور سوریه خاطرنشان کرد: کشورهای مزدور و خائن منطقه با حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها چندین هزار نفر از مردم مظلوم این کشور را کشته و زیرساخت‌های این کشور را تخریب کرده‌اند و بر خلاف همه موازین کشورهای دنیا می‌گویند که بشار اسد نباید رئیس جمهور سوریه باشد.

وی با اشاره به حمایت ایران اسلامی، حزب‌الله و فاطمیون از ارتش سوریه بیان کرد: پیروزی‌های ارتش سوریه در برابر دشمنان به خاطر همراهی‌های ما بوده است و در روزهای اخیر هم در پی خیانت آمریکایی‌ها شاهد به شهادت رسیدن فرزندانی از لشکر مازندران بودیم.

سعیدی با بیان اینکه به صراحت اعلام می‌کنیم که به آمریکایی‌ها هرگز اعتماد نداشته و نخواهیم داشت، اظهار کرد: از مسؤولان انتظار داریم از رفتاری که دشمن را به طمع می‌اندازد خودداری کنند.

وی در مورد اعزام زائران به مکه گفت: آل‌سعود با رفتار خود ثابت کرد لیاقت مدیریت حج را نداشته که در این باره علما روز گذشته در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فتاوای خود را در مورد حج اعلام کردند.

وی در پایان ضمن اعلام حمایت از اجرای طرح امنیت اخلاقی توسط نیروی انتظامی و لزوم مشارکت دیگر دستگاهها در اجرای این طرح، معرفی رئیس جدید سازمان صدا و سیما را نیز مورد توجه قرار داد و بر ضرورت ایجاد استحکام و انسجام در جامعه از سوی رسانه ملی تاکید کرد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار