علي اكبر رحيمي مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم خطرات طبيعي با اهميت قم را يادآور شد و افزود: زلزله و سيل جزو خطرات اصلي طبيعي شهر قم است كه در سال‌هاي اخير نيز مشكلاتي براي شهر ايجاد كرده است.
کد خبر: ۲۲۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 13 May 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علي اكبر رحيمي در نخستين هم‌انديشي روساي كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر و معاونين خدمات شهري شهرداري كلانشهرهاي مذهبي كشور (مشهد، قم و شيراز)، برنامه‌ها و اقدامات شهرداري قم در حوزه مديريت بحران را يادآور شد و اظهار كرد: اقدامات شهرداري قم در حوزه مديريت بحران برپايه اصول دهگانه كمپين جهاني شهرهاي تاب آور و اهداف توسعه پايدار شهري است.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي شهر قم و جمعيت آن گفت: قم يكي از مهم‌ترين مقاصد مهاجرت در كشور است و به دليل وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و حوزه‌هاي علميه مهاجران زيادي از كشورهاي ديگر نيز در اين شهر حضور پيدا مي‌كنند.

مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم خطرات طبيعي با اهميت قم را يادآور شد و افزود: زلزله و سيل جزو خطرات اصلي طبيعي شهر قم است كه در سال‌هاي اخير نيز مشكلاتي براي شهر ايجاد كرده است.

وي برگزاري كارگاه‌هاي متنوع پيشگيري و مديريت بحران را مورد توجه قرار داد و افزود: همچنين پروژه‌هاي عمراني شهر قم نيز در راستاي جلوگيري از خطرات احتمالي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

رحيمي با اشاره به ضرورت نگاه مديريت بحراني در طراحي پروژه‌ها تصريح كرد: كارشناسان امر در اين زمينه آموزش داده مي‌شوند تا بتوان مشكل كمتري در اجراي پروژه‌هاي شهري داشته باشيم.

وي به همكاري شهر قم با شهرهاي معين در مديريت بحران اشاره و تصريح كرد: نقشه شهر قم در اختيار مديران بحران شهرهاي معين قرار گرفته و تقسيم بندي لازم در خصوص برنامه‌ريزي زمان بحران انجام شده است.

مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم با بيان اينكه برنامه عملياتي مديريت بحران شهرداري در تمام بخش‌ها تدوين شده است، اظهار كرد: نقش هر كدام از بخش‌هاي شهرداري در زمان بحران‌ها در اين طرح مشخص شده است.

وي استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي براي كاهش خطرپذيري شهرها را مورد توجه قرار داد و افزود: در اين بخش استفاده از برنامه‌ها و قابليت‌هاي بيمه‌ها بسيار مهم است كه بايد بكار گرفته شود.

رحيمي استفاده از مشاركت مردم براي پيشگيري از بحران را امري ضروري عنوان و تصريح كرد: همراهي مردم در مواقع بحران با ارائه آموزش‌هاي كاربردي مي‌تواند بسيار راهگشا باشد.

وي از آموزش بيش از هزار و ۵۰۰ نفر از نيروهاي پاكبان و باغبان شهر قم در خصوص مسائل پيشگيري و مديريت بحران خبر داد و افزود: رانندگان تاكسي و اتوبوس نيز در برنامه بعدي آموزش‌هاي مديريت بحران قرار دارند.

رحيمي افزود: امسال بيش از هزار نفر از رانندگان تاكسي و اتوبوس زير پوشش آموزش هاي مديريت بحران قرار مي گيرند.

مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم با تاكيد بر ضرورت پايدار سازي آموزش‌ها خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه پس از مدتي ممكن است آموزش‌ها از ذهن مردم خارج شود، پايدارسازي آموزش را در دستور كار قرار داريم.

رحيمي به تهيه طرح خروج اضطراري از ساختمان‌هاي شهر قم، گفت: مانوري در اين خصوص در مناطق شهري قم برگزار شد و نقشه‌هاي خروج اضطراري در ساختمان‌هاي برخي مناطق شهر نصب شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار