آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه امروز صدای اسلامی و شیعه در دنیا بلند شده و مردم از آن استقبال می کنند، گفت: باید به همان روش سابق برگردیم، ترمی ساعتی بودن دروس یکی از آسیب های کنونی روحانیت شده است.
کد خبر: ۲۲۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 11 May 2016
آیت الله جواد فاضل لنکرانی افزود: یک روحانی باید آنقدر قوی باشد که هیچ بادی آن را نلرزاند، مسؤولان حوزه ها باید به فکر تربیت روحانی مانند گذشته با نیازهای امروز باشند، درس خواندن باید مانند گذشته عمیق باشد.

او ادامه داد: شنیده شده می خواهند برخی متون درسی را تغییر دهند و باید توجه شود که در این دهه نتایج خوبی را از حوزه ندیده ایم، امروز وقتی در حوزه ها درس عمیق می شود طلبه می گوید این موضوعات در امتحانات نمی آید بنابراین آن را نمی خوانم.

فاضل لنکرانی گفت: امروز اگر یک طلبه به خاطر رسیدن جایگاه شغلی درس بخواند خود و علم را ضایع کرده است، باید به شیوه های گذشته برگردیم، عقل می گوید عمرت را فدای یک مدرک و حقوق نکن، البته مشکلات وجود دارد ولی طلاب باید علم خود را عمیق و قوی کنند، امروز دنیا از فقه شیعه خبر ندارد، فقه شیعه تنها یک شعار نیست بلکه برای دنیای امروز حرف دارد.

او ادامه داد: بقای این نظام وابسطه به علمای مسلط به علوم فقهی است، گاهی برخورد برخی روحانیت با موضوعات دینی باعث بی احترامی به دین می شود، اگر بخواهیم برای دین و نظام اسلامی خدمت کنیم باید علم و مسائل علمی را بیشتر فرا گیریم.

منبع: شفقنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار