در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال
تیم فوتبال صبای قم در مسابقه خانگی هفته سی‌ام و پایانی رقابت‌‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بدون حضور 2 بازیکن اصلی خود برابر استقلال تهران قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۲۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴ 11 May 2016
به گزارش تابناک قم، دیدارهای هفته سی‌ام از پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور روز جمعه هفته جاری یعنی بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و 16 تیم لیگ برتری در هشت مسابقه همزمان رو در روی یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.

با توجه به جایگاه تیم‌های لیگ برتری در جدول رده‌بندی مسابقات، در هفته پایانی برای تعیین تیم قهرمان لیگ پانزدهم به ترتیب مسابقه استقلال‌صنعتی خوزستان با ذوب‌آهن اصفهان، پرسپولیس تهران با راه‌آهن تهران و صبای قم با استقلال تهران دارای بیشترین درجه اهمیت و حساسیت است و سایر بازی‌ها در تعیین قهرمان این فصل هیچ نقش و تاثیری نخواهند داشت.

در سوی دیگر جدول نتیجه نهایی مسابقه تیم‌های ملوان بندر انزلی با سیاه‌جامگان خراسان در مشهد در کنار دیدار پرسپولیس و راه‌آهن در تهران، در تعیین دو تیم دیگر برای جدا شدن از جمع 16 تیم حاضر در لیگ پانزدهم و رفتن به دسته پایین‌تر اهمیت دارد.

تیم فوتبال صبای قم که هم‌اکنون رتبه هفتم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور را در اختیار دارد، در هفته سی‌ام و پایانی پانزدهمین دوره جام خلیج‌فارس، در دیداری خانگی برابر استقلال تهران تیم سوم جدول رده‌بندی در ورزشگاه یادگار امام قم به میدان خواهد رفت.

صبایی‌ها که هم‌اکنون 10 امتیاز کمتر از آبی‌های پایتخت دارند و دیگر به سهمیه آسیا دست پیدا نخواهند کرد در این هفته میزبان مسابقه‌ای هستند که سازمان لیگ برتر فوتبال ایران برای آن یک بسته کامل متشکل از جام، مدال و دیگر امکانات برپایی یک جشن قهرمانی را در نظر گرفته است.

صبا میزبانی تیمی را انجام می‌دهد که این هفته منتظر یک غفلت کوچک از سوی همنام اهوازی و رقیب سنتی خود هستند، هنوز روی کاغذ شانس رسیدن به مقام قهرمانی پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌‌های ایران را دارد و در صورتی که استقلال‌صنعتی خوزستان و پرسپولیس تهران برابر رقبای خود مغلوب شوند و آبی‌ها در قم از سد صبا عبور کنند، آن‌وقت جشن قهرمانی لیگ پانزدهم در قم برگزار می‌شود.

در هر حال دیدار صبای قم و استقلال تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا آبی‌های پایتخت در صورتی که نتایج دو دیدار همزمان در اهواز و تهران نیز باب میل آنها رقم نخورد، برابر صبای قم به دنبال کسب بهترین نتیجه هستند تا بخت خود برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را حفظ کنند.

استقلالی‌ها در صورتی که در ورزشگاه یادگار امام قم به صبا ببازند و تراکتورسازی در تبریز استقلال اهواز را شکست بدهد و نفت تهران نیز برنده آخرین مسابقه خود در لیگ پانزدهم باشد، آن وقت این شاگردان امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان هستند که به جای استقلال سهمیه آسیا را کسب خواهند کرد.

علی دایی و تیمش در حالی روز جمعه بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه در قم میزبان استقلال تهران خواهند بود که در این دیدار فرشید باقری بازیکن خط میانی صبای قم به دلیل محرومیت همراه صبایی‌ها نیست و جلال‌الدین علی‌محمدی در سیزدهمین هفته متوالی به دلیل آسیب‌دیدگی دومین غایب سرشناس صبا محسوب می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار