در دیدار استاندار قم با آیت‌الله امینی عنوان شد:
استاندار قم با اشاره به وجود 2 هزار هکتار بافت فرسوده در قم از سکونت250 هزار نفر از شهروندان در بافت فرسوده خبر داد. آیت‌الله امینی با تأکید بر ضرورت رسیدگی به بافت فرسوده استان خواستار رعایت حقوق مردم در ساخت‌وسازها شد.
کد خبر: ۲۲۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲ 04 May 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ابراهیم امینی در دیدار سید مهدی صادقی استاندار قم طی سخنانی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای مردم در برخی از ساخت‌وسازها اظهار کرد: حقوق مردم و ساکنین اطراف پروژه‌های عمرانی بایستی رعایت شود.

وی با تأکید بر ضرورت انجام هرچه سریع‌تر پروژه‌های عمرانی افزود: طولانی شدن روند اجرای طرح‌ها، موجب آزار مردم خواهد شد که در ارتباط با این موضوع باید تدبیر لازم صورت پذیرد.

استاد حوزه‌های علمیه با اشاره به ضرورت توجه به تأمین حق و حقوق شهروندان در اجرای پروژه‌های عمرانی ادامه داد: نهادهای حاکمیتی باید بر این‌گونه موارد نظارت دقیق داشته باشند.

آیت‌الله امینی تسریع در تدوین طرح جامع شهری توسط نهادهای مسؤول را از دیگر ضرورت‌های شهر قم عنوان و تصریح کرد: همه برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید بر اساس چشم‌انداز آینده و منطبق بر این طرح اتخاذ شود.

وی با اشاره به مضرات و تبعات جزئی‌نگری تصریح کرد: مسؤولان باید به جای پرداختن به امورات جزئی به مسائل اساسی استان بپردازند.

250 هزار شهروند قمی در بافت فرسوده زندگی می‌کنند

سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در این دیدار با اشاره به برخی طرح‌های غیرکارشناسی آغاز شده در سال‌های اخیر اظهار کرد: بعضی از این پروژه‌ها ضمن اینکه باری را از استان بر نمی‌دارند، نیازمند تزریق اعتبارات زیادی برای اتمام هستند.

وی با اشاره به نیاز پروژه‌های عمرانی جاری سطح کشور به اعتبار 400 هزار میلیاردی افزود: دولت در چنین شرایطی در تلاش است تا با اعطای این طرح‌ها به بخش خصوصی زمینه تسریع در اجرای آنها را فراهم کند.

استاندار قم با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر قم در راستای تعیین چارچوب حرکت مسئولان مدیریت شهری نقش تعیین‌کننده دارد ادامه داد: در تلاش هستیم تا بر اساس معماری ایرانی اسلامی این طرح را به تصویب برسانیم.

صادقی همچنین با اشاره به وجود 2 هزار هکتار بافت فرسوده در قم خاطرنشان کرد: 250 هزار نفر از شهروندان در بافت فرسوده زندگی می‌کنند و در تلاش هستیم تا با جذب سرمایه گذار این مشکل را حل کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار