با حضور ۱۷۰۰ دانش‌آموز؛
۱۷۰۰ دانش آموز که در طرح حجاب ریحانه النبی شرکت کرده اند از مصلای قدس قم تا حرم حضرت معصومه(س) راهپیمایی کردند و خواستار توجه بیشتر به حجاب در جامعه شدند.
کد خبر: ۲۲۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲ 04 May 2016
به گزارش تابناک قم، طرح حجاب ریحانه النبی طی سه سال است که در ۱۰ مدرسه پایه سوم تا ششم ابتدایی منطقه پردیسان قم اجرا می‌شود و به گفته معاون پرورشی تربیتی آموزش و پرورش استان قم در این طرح سه هزار دانش آموز شرکت دارند.

یکی از برنامه‌های طرح حجاب ریحانه النبی برگزاری همایش حافظان حجاب بود که به صورت راهپیمایی و پس از آن تجمع در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

۱۷۰۰ دانش آموزان دختر قمی از ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه امروز چهارشنبه در مصلای قدس قم برای شرکت در راهپیمایی حافظان و حامیان حجاب طرح حجاب ریحانه النبی حاضر شده و برای حرکت به سمت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) آماده شدند.

دانش آموزان با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی و پلاکاردهایی از مصلای قدس حرکت خود را آغاز کرده تا پس از عبور از خیابان شهدا(صفائیه) و ارم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تجمع کردند.

«ما ملت دلاوریم پیرو امر رهبریم»، «رهبرم چادرم اسلحه من است، حاضر نیستم اسلحه‌ام را بر زمین بگذارم به هیچ قیمتی» و «به تو از فاطمه(س) این گونه خطاب است: ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است» از جمله شعارهایی بود که در پلاکاردهای در دست دانش‌آموزان به چشم می‌خورد.

«پیش به سوی حجاب زیبایی بی پایان»، خواهرم خواهرم حجاب تو عزت است پاداش این عزتت بهشت بی منت است»، «ای دختر مسلمان حجاب تو زینت است» و «حافظان حجاب حافظان خون شهیدانند» نیز از جمله شعارهایی بود که از بلندگو شنیده می شد و دانش آموزان آن را تکرار می کردند.

شعارهای دیگری که در این راهپیمایی به گوش می‌رسید می‌توان به «الگوی ما زینب است حجاب ما عزت است» اشاره کرد.

حضور تعدادی بانوان خارجی در راهپیمایی

از جمله حاشیه‌های این راهپیمایی حضور عده‌ای از بانوان زائر خارجی بود که در حالی که ناظر راهپیمایان بودند در این مراسم شرکت کردند.

در این راهپیمایی تعدادی از مردم نیز با شرکت کنندگان همراه شده و شعارهایی در حمایت از حجاب سرمی‌دادند.

ساعت ۱۱ دانش آموزان راهپیمایی کننده به حرم حضرت معصومه(س) رسیده و در صحن امام رضا(ع) تجمع کردند.

 در ادامه برگزاری همایش حافظان حجاب در این آستان مقدس، پس از قرائت آیاتی از قرآن، قطعنامه پایانی این راهپیمایی توسط دانش آموزی قرائت شد.

در بخشی از این قطعنامه تأکید شده است: حافظان حجاب چادر را همانند پرچم جمهوری اسلامی دانسته و در دفاع از این نهاد مقدس همچون مدافعان حرم اهل بیت(ع) از حریم خود دفاع می‌کنیم تا حریم دختر ایرانی همچون حرم حضرت زینب(س) حفظ شود.

افزایش تعداد مدارس مجری طرح حجاب ریحانه النبی

معاون پرورشی تربیتی آموزش و پرورش استان قم در حاشیه برگزاری مراسم در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که آیا طرح حجاب ریحانه النبی گسترش می‌باید، اظهار کرد: در حال حاضر طرح حجاب ریحانه النبی با هدف ترویج و ترغیب به حفظ حجاب و حریم زن در ۱۰ مدرسه پایه ابتدایی با اجرای برنامه‌های متفاوت فرهنگی و هنری و مسابقات برگزار می شود و به دلیل استقبال اولیا و دانش آموزان، این طرح در سال تحصیلی آینده تا ۲۰ مدرسه افزایش می‌یابد.

ناصر حمزه‌ای عنوان کرد که در این طرح ۳ هزار دانش آموز شرکت دارند که ۱۷۰۰ نفر در این راهپیمایی شرکت داشتند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نرگس شایگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
من هم جز این ها هستم
لطفا ویدیو هم بگذارید



ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار