در دیدار رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح شد
امروز باید در زمینه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس کارهای علمی و ماندگاری انجام شود و جای تاسف است که با وجود انس و علاقه شدید «مهدی» به شهید حسن باقری، کوچکترین یادی از مهدی در فیلم «آخرین روزهای زمستان» نشده است.
کد خبر: ۲۲۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵ 03 May 2016
به گزارش تابناک قم، زینت اسلام دوست در دیدار رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، خاطراتی از مبارزات مهدی و مجید به همراه پدرشان از دوران انقلاب تا دوران دفاع مقدس نقل کرد و افزود: امروز باید در زمینه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس کارهای علمی و ماندگاری انجام شود و جای تاسف است که با وجود انس و علاقه شدید «مهدی» به شهید حسن باقری، کوچکترین یادی از مهدی در فیلم «آخرین روزهای زمستان» نشده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با وجود آنکه مهدی با رتبه چهارم کنکور در دانشگاه شیراز قبول شده بود، اما به خاطر دفاع از انقلاب، انصراف داد و زمینه ساز فعالیت‌های انقلابی در قم و خرم آباد شد.

مادر شهیدان زین‌الدین همچنین بخشی از رشادت‌های «مجید» در ارتباط با آشنایی با لهجه‌ها و گویش‌های مختلف و انجام شناسایی‌های مناطق جنگی را یادآور شد و افزود: اراده خداوند بر این تعلق گرفت که مهدی و مجید با هم به شهادت برسند و در نزد او ماوا بگیرند.

شهید زین‌الدین جلودار حرکت رزمندگان بود

بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این دیدار خاطراتی را از برخوردها و نحوه آشنایی با شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر 17 امام علی بن ابیطالب(ع) بازگو گرد و گفت: شهید مهدی زین الدین از جمله فرماندهان تحصیل‌کرده و مسلط جنگ و یار و همراه صمیمی شهید حسن باقری بود که دوره‌های اطلاعات نظامی را از ارتش به خوبی فراگرفته بود.

وی بیان کرد: با وجود سن کمی که این دو شهید بزرگوار داشتند، از عهده طراحی‌ها و شناسایی‌های مناطق عملیاتی و فرماندهی عملیات به خوبی بر می‌آمدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: بر خلاف رسم معمول نظامی‌گری در دنیا که فرماندهان از داخل مقرهای خود جنگ را هدایت می‌کنند، فرماندهان ما از جمله سرلشکر شهید مهدی زین‌الدین جلوتر از همه رزمندگان حرکت می‌کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار