کد خبر: ۱۷۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 07 February 2016
به گزارش تابناک قم، اگر برگزاری نمایشگاه های فرهنگی در مسیر انقلاب اسلامی و با چنین موضوعی برگزار شود، به طور قطع حاوی مضامین دینی که هدایتگر انسان های می باشد نیز خواهد بود.

اهمیت برگزاری چنین نمایشگاه هایی زمانی دوچندان خواهد شد که آثار ارائه شده در آن توسط طلاب و حوزویان تولید شده باشد.

اولین نمایشگاهی که تاکنون در این خصوص برپا گردیده، نمایشگاه انقلاب اسلامی و هنرآسمانی می باشد که در ایام الله دهه فجر در ساختمان جدید کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) برپا گردیده و  صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 19:30 پذیرای عموم علاقه مندان است.

این نمایشگاه توسط دبیرخانه دائمی جشنواره هنرآسمانی وابسته به مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و با مشارکت نهادهای فرهنگی حوزوی برپا گردیده است.
 
نقش نمایشگاه ها در تشویق و ترغیب حوزویان

حجت الاسلام والمسلمین ملک‌دار معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در خصوص ضرورت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می گوید: برگزاری نمایشگاه هایی همچون نمایشگاه انقلاب اسلامی هنرآسمانی می‌تواند حوزویان را با آثار گوناگون هنری مانند شعر، هنرهای تجسمی و پژوهش بیش از پیش آشنا کند و آنان را به خلق چنین آثاری تشویق و ترغیب کند.

وی با اشاره به غرفه‌هایی که در این نمایشگاه برپا شده است، گفت: برپایی 9 غرفه از نهادهای مختلف هنری و فرهنگی در نمایشگاه وجود دارد که آثار هنری طلاب را به نمایش می‌گذارد.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی با اشاره به نهادهایی که در برپایی این نمایشگاه با حوزه علمیه مشارکت داشتند، عنوان کرد: این نمایشگاه به همت دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی وابسته به مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و با مشارکت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، حوزه علمیه خواهران، اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه صدا و سیما، مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، حوزه هنری  سازمان تبلیغات اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران را باید یک هنر ارزنده از امام راحل دانست، گفت: هنر انقلاب اسلامی ایران توانست دین را به عنوان تمدنی بزرگ بر مبنای اسلام، مکتب اهل بیت (ع) و ولی فقیه پایه‌گذاری کند تا زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از یکشنبه 11 بهمن‌ماه  تا 22 بهمن ماه برگزار می‌شود و صبح ها از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت 16 الی 19:30 در خیابان ارم، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، ساختمان جدید کتابخانه پذیرای علاقه مندان است.
 
ضرورت برگزاری نمایشگاه انقلاب اسلامی هنرآسمانی

حجت الاسلام احمد فرخ فال در این خصوص می گوید: امروز ما به محتواهای غنی علمی و دینی دسترسی داریم و می‌توانیم از این محتواها به خوبی استفاده کنیم اما باید روش‌های نوین را در ارائه این محتواهای دینی در نظر بگیریم.
 
وی می افزاید: اگر آثار هنری را با روش‌های نوین در قالب زمان و خاستگاه آن ارائه دهیم، می‌توانیم بهترین استفاده و بهره را از آثار داشته باشیم.  
 
مدیر حوزه علمیه استان قم در خصوص چگونگی کیفیت نمایشگاه انقلاب اسلامی، هنر آسمانی ابراز کرد: نمایشگاه فعلا در حال تکمیل است و باید بعد از تکمیل شدن و افتتاح رسمی از آثار ارزشمند آن بازدید کرد و ابعاد مختلف فرهنگی جشنواره هنر آسمانی، آثار آستان مقدس قم و نهادهای حوزوی و غیر حوزوی در این نمایشگاه را مشاهده کرد.
 
حجت الاسلام فرخ فال تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه در دهه فجر می‌تواند برای شهروندان، زائران و حوزویان و همه اقشار جامعه مفید بوده و آن‌ها را با آثار مختلف متصدیان نمایشگاه در ابعاد هنری، فرهنگی و رسانه‌ای آگاه کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
بارها شاهد تکفیر طلبه ای بودیم که در فلان نمایش ایفای نقش می کرد. الحمدالله بعد از پیروزی انقلاب این وضعیت تقریبا اصلاح شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار