واکنش‌ها به شهادت رهبر شیعیان عربستان:
مراجع تقلید، علما و مراکز حوزوی جنایت عربستان در اعدام شیخ نمر را محکوم کردند. حوزه های علمیه فردا تعطیل اعلام شد و مراجع تقلید، علما و اساتید حوزه های علمیه نیز دروس فردا یکشنبه خود را تعطیل کردند.
کد خبر: ۱۵۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 02 January 2016
به گزارش تابناک قم، به دنبال اعدام مظلومانه شیخ نمر مراجع عظام تقلید با صدور پیام های جداگانه ای ضمن محکوم کردن این جنایت فجیع با اعلام تعطیلی دروس خود همه علمای جهان اسلام را به چاره اندیشی برای ریشه‌کن کردن تکفیر که پایگاه اصلی آن آل سعود است فرا خواندند.

همچنین تجمع عظیم روحانیون، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم فردا یکشنبه سیزدهم دیماه از ساعت ده صبح با حضور علما و فضلای حوزه در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

انتقام شیخ نمر گرفته خواهد شد

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مورد جنایات وحشتناک اخیر آل سعود کانون فتنه و تکفیر در جهان اسلام بیانیه شدید اللحنی صادر کرد و به سعودها هشدار داد که انتقام شیخ نمر روحانی مظلوم و بیگناه گرفته خواهد شد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: خبر وحشتناک اعدام آیت الله شیخ نمر و 46 نفر از بیگناهان جهان اسلام را در بُهت و تعجب فرو برد، به خصوص اینکه این جنایت تحت عنوان خوارج و تکفیر صورت گرفت؛ اگر کسانى تاکنون تردید داشتند که کانون فتنه و تکفیر در جهان، آل سعود هستند با این نمونه آشکار جاى تردیدى باقى نماند. 
ما به شدت این جنایت هولناک را محکوم مى‌کنیم و به یقین انتقام آن گرفته خواهد شد و مى‌دانیم این جنایت انتقام شکست‌هایى است که آل سعود در عراق و سوریه و یمن دامنگیرشان شده است، ولى باید در انتظار شکست‌هاى مهم‌ترى در این سه منطقه باشند.

مسلمانان واکنش نشان دهند

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید نیز با اشاره به اعدام آیت‌الله باقر النمر توسط رژیم سعودی گفت: اجرای این حکم ظالمانه با وجود اعتراضات فراوان مسلمانان جهان، دهن‌کجی به جهان اسلام است.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه رژیم سعودی با تربیت داعش و حمایت آنان، اسلام را دینی خشن معرفی می کند، ابراز داشت: این اعمال آنان نشان می دهد که رژیم آل سعود برای خوش خدمتی به غرب و رژیم کودک کش اسرائیل این اعمال را انجام می دهد.
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: مسلمانان باید در برابر این حادثه به میدان آمده و فکری برای این نوع حوادث در جامعه اسلامی انجام دهند؛ ما نیز این حادثه خبیثانه را محکوم کرده و نگرانی خود را از این عمل زشت اعلام می نماییم.

شهادت شیخ نمر باطن رژیم آل سعود را آشکار کرد

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در پیامی به مناسبت شهادت شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی عربستان توسط رژیم آل سعود آورده است: با کمال تاسف و تاثر مطلع شدیم که رژیم سعودی، بار دیگر طینت جنایتکارانه خود را نشان داد و یکی از بندگان بی گناه، مظلوم و آزاده را با تعداد دیگری از ستمدیدگان به شهادت رساند، رژیمی که با نوشیدن خون پاک مظلومان و آزادگان خود را سیراب نموده و راه و رسم جنایتکاران بزرگ تاریخ را دنبال می کند. 
وی ادامه داده است: حکام آل سعود بدانند که خون به ناحق ریخته این روحانی شهید، خواب راحت را از آنان سلب نموده، جهان اسلام را بیدار کرده و راه سقوط را برای این رژیم هموار خواهد نمود. 

سرنوشت تلخی در انتظار عربستان است‌

آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در حاشیه درس تفسیر ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر باقر النمر اظهار کرد: این بزرگوار در راه حق شهید شد و خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است که خیال نکنید که شهدا مرده‌اند و نگویید که مرده‌اند.
وی بیان کرد: شهادت شیخ نمر پیامی دارد که آن مبارزه با آل سعود و استکبار جهانی است. آل سعود جنگ نیابتی را از سوی استکبار بر عهده گرفته و باید بداند که سرنوشت تلخی در انتظار آنهاست.
این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: ان شاءالله ذات اقدس اله حرمین شریفین را از لوث و آلودگی وجود آل سعود نجات خواهد داد.

کشتن انسان‌های بی‌گناه برای آل‌سعود اهمیت ندارد

آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در پیامی به مناسبت شهادت آیت الله نمر اظهار داشت: خبر اعدام عالم مجاهد آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر موجب تألم و تأسف شدید اینجانب شد، این اقدام آل‌سعود که تلاشی مذبوحانه برای تداوم پایه‌های سست دیکتاتوری شاهزادگان سعودی است یقینا با دست انتقام الهی جواب داده می‌شود.
مرجع تقلید شیعیان در ادامه این پیام افزود: شهادت این عالم بزرگوار و ده‌ها تن از شیعیان مظلوم عربستان که هیچ جرمی جز اصرار بر احترام به اسلام و رأی مردم و احیای عدالت اجتماعی نداشتند گر چه برای آنان گوارا و شیرین خواهد بود، اما برای رژیم آل‌سعود زمینه اضمحلال سریع‌تر آنان را فراهم می‌کند.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اقدامات ظالمانه رژیم آل‌سعود علیه مسلمانان بیان کرد: اگر چه کشتن انسان‌های بی‌گناه برای شاهزادگان آل‌سعود اهمیت ندارد چنان چه در اقصی نقاط عالم دیده شده است که با دستور مستقیم و یا چراغ سبز آن‌ها بسیاری از مردم مظلوم در عربستان و یمن و سوریه و نیجریه و حتی حاجیان که میهمان خدای متعال و دارای شأن والا هستند، شهید می‌شوند لکن خون آن‌ها روزی دامن ظلم را خواهد گرفت و مطمئن هستم فرج الهی نزدیک خواهد بود.

آل‌سعود به جرم عدالت‌خواهی آیت‌الله نمر را اعدام کرد

آیت‌الله سبحانی با اشار به اقدامات رژیم آل‌سعود علیه شیعیان عربستان گفت: شیخ نمر فقط یک درخواست از رژیم آل‌سعود داشت که آن هم حاکمیت عدالت در کشور عربستان بود که این موضوع سبب شهادت این عالم شد.
مرجع تقلید شیعیان در ادامه افزود: در منطقه شرق عربستان شیعیانی زندگی می‌کنند که مظلوم هستند، سخن شیخ نمر این بود که باید محرومیت از چهره شیعیان عربستان زدوده شود.
آیت‌الله سبحانی با اشار به اقدامات رژیم آل‌سعود علیه شیعیان عربستان بیان کرد: رژیم سعودی اجازه تعمیر مساجد را به شیعیان عربستان نمی‌داد و حسینه‌ها را تخریب می‌کرد و این مرد بزرگ، فقط طالب عدالت و تقوا بود و می‌خواست جلوی خودکامگی رژیم آل‌سعود را بگیرد.

اعدام شیخ نمر، آل سعود را به تاریک خانه ابدی می فرستد

آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی با صدور پیامی ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر، گفت: جنایت اعدام این روحانی بصیر به لطف خدا، شلیک نهایی و تیر خلاصی بود که رژیم خون آشام صهیونیستی آل سعود را به تاریک خانه ابدی تاریخ می فرستد و آن را با اشقیاء عالم محشور می کند و سرزمین مطهر وحی از لوث وجود پلیدشان پاک می شود.
نایب رئیس مجلس خبرگان در بخشی از این پیام بیان کرده است: جریان خون مطهر شیخ نمر، موجی را برخواهد افراشت و طوفانی را بپا خواهد کرد که جز با سرنگونی این نماد حقیقی شیطان در منطقه، آرام نخواهد گرفت.
دربخش دیگری ازاین پیام آمده است: اکنون وقت آن رسیده که امت بزرگ اسلامی با هر سلیقه و فکری، تحت بیرق نبی اعظم(ص) جمع شوند و برای نابودی این چرثومه فساد و نماینده رژیم اسراییل و مزدور آمریکا، بپا خواسته و دست آلوده به خون هزاران هزار مسلمان شیعه و سنی را از حاکمیت و حکومت بر حرمین شریفین و سرزمین های اسلامی، کوتاه کنند.
آیت الله هاشمی شاهرودی دراین پیام تصریح کرده است: تردیدی نیست اضمحلال و نابودی این رژیم شیطانی، به محو شدن تروریسم داعشی و تکفیری منجر می شود و عالم اسلام را از این مصیبت فراگیر نجات می دهد.

راه آیت‌الله نمرها بی‌رهرو نمی‌ماند

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌‌ای اعلام کرد: خون آن شهید سعید دامن منحوس سردمداران سعودی را فرا خواهد گرفت؛ بی‌تردید راه شیخ نمر‌ها بی‌رهرو نخواهد ماند و مسلمانان جهان، سکوت نخواهند کرد.
در اطلاعیه‌ صادر شده از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به امضای آیت‌الله یزدی رسیده آمده است: کشتار فجیع مردم مظلوم یمن، و ضعف و بی‌کفایتی در برگزاری مراسم حج که به جان باختن هزاران زائر بی‌گناه بیت‌الله الحرام منجر شد هیچ گاه فراموش نخواهد شد. امروز بیشترین حمایت مالی و نظامی از گروه‌های تکفیری به‌ویژه داعش جنایتکار، از آن این رژیم منحوس است با این همه هدف از اعدام شیخ نمر، سرپوش‌نهادن بر شکست‌های پی در پی آل‌سعود در یمن و نیز شکست سیاست‌ها و دست‌نشاندهای این رژیم در عراق، سوریه، لبنان و بحرین، بوده است غافل از آنکه امروز نکبت و بیچارگی سراسر این رژیم را فرا گرفته و آن را در سراشیبی سقوط و اضمحلال قرار داده است.

اعدام شیخ نمر پیامدهای تلخی برای عربستان دارد

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور گفت: اعدام شیخ نمر برای دولت سعودی پیامدهای ناگوار و تلخی را بر جای خواهد گذاشت به گونه ای که این کشور درمنظر جهانی، همان مشروعیت اندک خود را نیز از دست می دهد.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، دولت سعودی نسبت به شرایط جهانی، بین المللی و منطقه ای در یک آشفتگی خاصی بسر می برد و تعداد اعدام های سال گذشته میلادی سعودی ها، فریاد سازمان بین المللی را در آورده است.
وی ادامه داد: جمعی که امروز همراه با شیخ نمر اعدام شدند، حدود 47 نفر بودند که بنا بود در سال قبل میلادی اعدام شوند ولی به دلیل فشار سازمان عفو بین الملل، برای اینکه آمار اعدام ها در سال قبل بالا نرود، حکم این افراد را با فاصله دو روز از سال جدید ، امروز اجراء کردند.
آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: شرایطی که ما امروز در منطقه شیعه نشین عربستان و کل جهان اسلام داریم به طور قطع عکس العمل ها نسبت به اعدام شیخ نمر، فضا را برای سعودی دشوار خواهد کرد.

آل سعود با اعدام آیت‌الله نمر گورِ خود را کَند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اعدام شیخ نمر، این اقدام آل‌سعود را محکوم کرد و گفت: عربستان با انجام این کار‌ها گور خود را بیشتر کنده است، شیعیان باید به مقاومت و پایداری خود ادامه دهند و نباید با شهادت افرادی همچون شیخ نمر از پای بایستند.
آیت‌الله حسن ممدوحی، با بیان اینکه اینکه خون فردی طیب و طاهر ریخته می‌شود با دستور رژیم صهیونیستی است، افزود: رژیم صهیونیستی دلسوز کشور عربستان نیست، به بقاء صهیونیسم فکر نمی‌کند و تنها به فکر منافع خود است.
وی خاطر‌نشان کرد: وظیفه شیعیان مقاومت و پایداری در این عرصه است و شیعیان نباید با شهادت افرادی همچون شیخ نمر از پای بایستند.

اعدام آیت‌الله النمر بیانگر ناکامی دشمنان اسلام و حکام آل سعود

جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور اطلاعیه‌ای مشترک شهادت آیت‌الله نمر باقر النمر(ره) را محکوم کردند.
در این اطلاعیه آمده است: در نهایت تأسف و تاثر با خبر شدیم که رژیم سرسپرده عربستان با وجود اعتراض‌های فزاینده و گسترده جهان اسلام، حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر و تعدادی از همراهان وی را اجرا کرده است.
در این اطلاعیه تصریح شده است: این حرکت ناجوانمردانه بیش از هرچیز بیانگر ناکامی دشمنان اسلام و حکام خودفروخته آل سعود در مقابله با مبارزات مردم مسلمان کشورهای اسلامی همچون یمن، سوریه، لبنان و عراق بوده و نشان از تزلزل هر چه بیشتر ارکان حکومت نامشروع آنهاست.
در این اطلاعیه آمده است: حوزه علمیه قم، با اعلام محکومیت شدید این حرکت نابخردانه، حسب نظر مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، در اعتراض و اعلام انزجار از اجرای این حکم ننگین، دروس حوزه را روز یکشنبه 1394.10.13 تعطیل اعلام می‌کند. به همین مناسبت تجمع بزرگ حوزویان، ساعت 10:30 صبح در مسجد اعظم قم با سخنرانی حضرت آیت‌الله حاج سیداحمد خاتمی(دامت برکاته) برگزار خواهد شد.

خون شیخ نمر، بنیان آل سعود را ویران خواهد ساخت 

مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: خونی که هرگز خشک نخواهد شد، خونی که هماره جوشان و خروشان سیلی خواهد گردید و بنیان آل سعود مزدور غربی را ویران خواهد ساخت.
عالمی به دیدار پرورگار خویش شتافت که با دست‌های بسته و غریبانه تنها به جرم پیروی از قوانین ربانی و مودّت آل رسول صلوات الله علیهم اجمعین به شهادت رسید.
وهابیت، نپندارد که با اعدام این عالم بزرگوار و مجاهد به آرزوی کثیف خویش در امحای دین الهی خواهد رسید. آنان یقین بدانند هر ستاره‌ای که از آسمان انسانیت و دین فروبکشند هزاران ستارة دیگر خواهد شکفت  و آسمان خدا را نورباران هدایت ربانی خویش خواهند ساخت.

آزادگان جهان پاسخی دندان شکن به اعدام شیخ نمر خواهند داد 

مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز در بیانیه ای اعدام شیخ نمر، روحانی برجسته عربستانی را محکوم کرد و اعلام داشت: اعدام شیخ نمر، روحانی برجسته عربستانی از نگاه تیزبین مردم مسلمان جهان و مردم آزاده کشورهای اسلامی دور نخواهد ماند و به موقع پاسخ دندان‌شکنی به آنها خواهند داد.
جنایتی بزرگ و نابخشودنی دیگر از آل سعود صورت پذیرفت و عالم مجاهد، انقلابی و نترس آیت الله شیخ النمر را به شهادت رساند درحالی‌که هنوز سقوط جرثقیل در مسجد الحرام و کشته شدن بیش از 100 نفر از مسلمانان فراموش نشده است و همچنان تشییع جنازه شهدای واقعه منا در شهرهای ایران اسلامی ادامه دارد و درد و آلام کشته شدن هزاران مسلمان و از دست دادن بزرگانی از حوزه، مسئولین و مردم عزیزمان در سینه‌های مردم مسلمان جهان خصوصاً مردم انقلابی کشورمان سنگینی می‌کند.

بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی در محکومیت اعدام شیخ نمر

دفتر تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه ای، اعلام کرد: بدون شک جریان خون این روحانی برجسته عربستانی، موجی را برخواهد افراشت و راه شیخ نمر‌ها بی‌رهرو نخواهد ماند و مسلمانان سکوت نخواهند کرد و سرنوشت تلخی برای دولت عربستان رقم خواهد خورد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: شهادت علامه شیخ نمر باقر النمر ‌روحانی شیعی برجسته عربستانی بدست وهابیون و رژیم آل سعود موجب تأثر همه دوستداران و علاقمندان و شیعیان گردید.
روحانی مبارزی که همواره در خطابه‌‌هایش رژیم سعودی را به اعمال سیاست‌‌های تبعیض‌آمیز طایفه‌ای سازمان‌یافته متهم می کرد.
وی بارها از گفتن کلام حق، بیم و واهمه‌ای نداشت تا جایی که در این راه بازداشت شده، و تحت شدیدترین شکنجه‌ها و آزارها و اذیت ها تا سرحد شهادت پیش رفت.
و امروز رژیم آل سعود در اقدام خباثت آمیز، جنایت کارانه و صهیونیستی خود این عالم وارسته را به شهادت رساند.
این اقدام در راستای سلسله توطئه هایی همچون کشتار مردم مظلوم یمن و حمایت از گروه های تندرو و افراطی در بحرین، عراق و سوریه، است که برای تشدید تفرقه بین امت اسلامی و اختلاف بین شیعیان و اهل تسنن به وقوع پیوست.
بدون شک جریان خون این روحانی برجسته عربستانی، موجی را برخواهد افراشت و راه شیخ نمر‌ها بی‌رهرو نخواهد ماند و مسلمانان سکوت نخواهند کرد و سرنوشت تلخی برای دولت عربستان رقم خواهد خورد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار