دبیر اجرایی کارگاه ملی پوستر وحدت مطرح کرد:
دبیر اجرایی کارگاه ملی پوستر وحدت با بیان اینکه کارگاه جشنواره ملی پوستر وحدت با محوریت موضوع وحدت اسلامی است گفت: امیدواریم به واسطه حضور اساتید عرصه گرافیک بتوانیم شاهد تولیدات خوبی در زمینه پوستر وحدت اسلامی باشیم.
کد خبر: ۱۴۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 16 December 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری جشنواره حبل‌الله، حجت‌الاسلام محمد قاسم‌پور در مراسم افتتاحیه کارگاه جشنواره ملی پوستر وحدت که با حضور 90 طراح مطرح کشوری در سالن آفتاب مسجد مقدس جمکران برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: در سال‌های اخیر به همت نهضت پوستر انقلاب کارگاه‌های مختلفی با موضوعاتی همانند ایران جوان و سرطان در استان‌های تهران و اصفهان برگزار شد.

وی بیان کرد: در این کارگاه‌ها به دلیل اینکه موضوعات به نوعی حالت فانتزی داشته و از جمله موضوعات بکر برای طراحان به شمار می‌رفت با وجود اینکه طراحان در کلاس‌ها با اساتید چالش‌های ذهنی زیادی داشتند و مسائل مختلفی مورد نقد و بررسی قرار می‌گرفت اما با این وجود طراحان با این موضوعات ارتباط خوبی برقرار می‌کردند و تولیدات خوبی در زمینه پوستر را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه کارگاه جشنواره ملی پوستر وحدت با محوریت موضوع وحدت اسلامی است افزود: موضوع وحدت اسلامی از جمله موضوعات مذهبی، تمدنی و حوزوی است که به همین دلیل ممکن است کار کمی سخت‌تر باشد که امیدواریم به واسطه حضور اساتید خوب حوزوی و اساتید عرصه گرافیک بتوانیم شاهد تولیدات خوبی در زمینه پوستر وحدت اسلامی باشیم.

دبیر اجرایی کارگاه ملی پوستر وحدت (حبل‌الله) بیان کرد: در طول برگزاری کارگاه ملی پوستر وحدت از تجربیات اتحادیه بین املی امت واحده اسلامی نیز که تجربیات خوبی در این عرصه دارند استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در کارگاه ملی پوستر وحدت شاهد حضور 90 نفر از طراحان خوب کشور هستیم افزود: برای استفاده بهتر از فرصتی که در این چند روز در اختیار داریم طراحان بر اساس روش‌های تولید پوستر که خود انتخاب می‌کنند تقسیم‌بندی خواهند شد.

قاسم‌پور اضافه کرد: در کارگاه ملی پوستر وحدت، طراحان زیر نظر اساتیدی همچون مسعود نجابتی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، محمدرضا دوست‌محمدی و سیدمهدی حسینی به مدت سه روز فعالیت خود را ادامه خواهند داد و در نهایت در روز آخر برگزاری کارگاه پوسترهای تولیدی جمع‌آوری خواهد شد.

دبیر اجرایی کارگاه ملی پوستر وحدت (حبل‌الله) با اشاره به اکران آثار تولید شده در کارگاه ملی پوستر وحدت در شهرهای تهران، مشهد، قم و اصفهان افزود: برای اکران گسترده این آثار در سطح شهرهای یاد شده با مدیران شهری هماهنگی خوبی انجام شد و امیدواریم این آثار در هفته وحدت به اکران عمومی در آیند.

وی عنوان کرد: مترجم‌هایی به زبان‌های مختلف نیز در طول برگزاری کارگاه در کنار طراحان خواهند بود تا به آنان در درج شعارها و ادبیاتی که در پوسترها به زبان‌های مختلف به کار می‌رود کمک کنند.

دبیر اجرایی کارگاه ملی پوستر وحدت (حبل‌الله) گفت: اختتامیه کارگاه پوستر وحدت در هفته آینده در مشهد مقدس برگزار خواهد شد که در آن مراسم از آثار تولید شده در این کارگاه رونمایی شده و آثار در نمایشگاه‌های مختلف و فضاهای محیط شهری به اکران عمومی گذاشته خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار