در گفت و گو با تابناک قم عنوان شد:
تنها دلیل معدوم شدن مرغ بیماری آنفلوانزا نیست و احتمال دارد مرغ ها به دلیل بیمار های تنفسی، آلودگی و غیره معدوم شوند، لذا نمی توان معدوم سازی تعدادی مرغ را به دلیل شیوع آنفلوانزا دانست.
کد خبر: ۱۳۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 21 November 2015
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در گفت و گو با تابناک قم، گفت: مباحث مطرح شده در خصوص شیوع آنلفوانزای مرغی در قم صحت ندارد و تنها مرجع پاسخگویی در این زمینه سازمان دامپزشکی کل کشور است.

محمد رضا طلایی اظهار داشت: شاید تعدادی از مرغ هایی که مشکوک به بیماری بوده اند معدوم شده باشند که این امری طبیعی و اقدامی در جهت پیشگیری از بیماری آنفلوانزا است.

وی افزود: تنها دلیل معدوم شدن مرغ نیز بیماری آنفلوانزا نیست و احتمال دارد مرغ ها به دلیل بیمار های تنفسی، آلودگی و غیره معدوم شوند، لذا نمی توان معدوم سازی تعدادی مرغ را به دلیل شیوع آنفلوانزا دانست.

وی با اشاره به اینکه مرغداران به دلایل مختلفی هر سال تعدادی از مرغ های خود را معدوم می کنند، اضافه کرد: بالا رفتن سن مرغ و کاهش قیمت مرغ مادر هم دلیلی برای معدوم سازی آن است چرا که مرغداران برای جوجه ریزی مجدد در سالن های خود، تعدادی از مرغ ها را معدوم می کنند.

طلایی افزود: اگر هر مرکزی به جز سازمان دامپزشکی کل کشور در رابطه با موضوع آنفلوانزای مرغی اظهارنظرهایی کرده اند، صلاحیت این کار را ندارند و آمار واطلاعات آنان نیز به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

گفتنی است چند روز گذشته، خبری با عنوان کشتار 1/5 میلیون مرغ تخم‌گذار به دلیل شیوع آنفلوآنزا، به نقل از مسئولان ستاد پیشگیری از بحران صنعت طیور کشور در رسانه‌ها منتشر شده بود. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار