مدیرکل حج و زیارت استان قم:
مدیرکل حج و زیارت استان قم گفت: برای اینکه تراکم جمعیت در مرز نداشته باشیم ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در سامانه سما صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۲۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 31 October 2015
به گزارش تابناک قم، اکبر رضایی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم که در سالن امام رضا (ع) فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته برای اینکه اعزام زائران برای اربعین بهتر صورت بگیرد در فاصله حدود دو هفته اعزام‌های حج و زیارت لغو شد.

مدیرکل حج و زیارت استان قم بابیان اینکه در سال گذشته زائران مبلغ زیادی برای مراسم اربعین پرداخت کرده‌اند، افزود: باید دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمل‌ونقل پایانه‌ها و شهرداری در تسهیل امور تلاش کنند.

رضایی با اشاره به اینکه امکان عدم خروج زائران بدون گذرنامه یکی از مسائلی است که باید به آن توجه شود، گفت: برای اینکه تراکم جمعیت در مرز نداشته باشیم ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در سامانه سما صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در ارائه خدمات‌رسانی به زائران در سال گذشته با نقاط ضعفی مواجه بودیم که امید است در سال جاری این مسائل پیش نیاید.

مدیرکل حج و زیارت استان قم با اشاره به اینکه برای زائرانی که در ایام اربعین از قم به کربلا مشرف می‌شوند ارائه خدمات داریم، تصریح کرد: تغذیه و اسکان زائران قمی دو مسئله مهمی هستند که باید به آن توجه شود.

رضایی افزود: به این دلیل که تغذیه و اسکان زائران به صورت مردمی صورت می‌گیرد انتظار این است که کلیه تبرکات و کمک‌های مردمی در امر موکب حضرت معصومه (س) به مردم ارائه شود.

وی بابیان اینکه ارائه خدمات در کربلا تا عصر روز اربعین است، گفت: انتظار این است سازمان حج و زیارت تا چند روز بعد از اربعین ارائه خدمات داشته باشد.

مدیرکل حج و زیارت استان قم با اشاره به عملکرد صداوسیما درباره نحوه خروج زائران از مرز خاطرنشان کرد: در سال گذشته صداوسیما در این زمینه فعالیت خوبی داشته و باید پیاده‌روی زائران عراقی در 28 صفر به سمت قم در دستور کار صداوسیما قرار گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
باسلام وخسته نباشیدخدمت تمامی زحمتکشان.برنامتون خیلی عالیه فقط اگر صدا وسیما برای این ثبتنام1اطلاع رسانی مداومی میکرد بهتر بود ولی متأسفانه خیلی از زائران هم به این مسئله توجه ندارن وانجام نمیدن.باتشکر.خدانگهدار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار