پیرامون حواشی شورای شهر ششم؛
در طی خبری از شورای اسلامی شهر قم، مجتبی سبحانی ثابت هفته گذشته با تقدیم استعفا خود در صحن علنی قرار است از قطار شورای شهر ششم پیاده شود و اما این اتفاق بر خلاف پروتکل زمان بری که برای حسین اسلامی رخ داد قرار است برای سبحانی سهل تر صورت بگیرد!
کد خبر: ۱۱۰۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ 10 June 2023

به گزارش تابناک قم، با نزدیک شدن به فرجه قانونی و تعیین شده استعفا افراد از سمت های فعلی برای شرکت در انتخابات مجلس، مجتبی سبحانی هفته گذشته استعفا خود را تنها چند روز پس از رفتن حسین اسلامی و انتخاب محرری به عنوان رئیس شورای شهر، تقدیم اعضا شورای شهر کرد تا در میانه راه از قطار پر سر و صدای شورای شهر پیاده شود.

روند خروج سبحانی از شورای اسلامی شهر قم اما چه گونه خواهد بود؟

حسین اسلامی، گزینه تازه جدا شده از شورای شهر پس از آنکه استعفای خود را در جلسه ای با رای اعضا به ثمر نشاند با رد آن از سوی شورای انطباق فرمانداری قم مواجه شد و ایراد این شورا آن بود که اسلامی می بایست ابتدا استعفایش را در جلسه ای علنی تحویل دهد و در جلسه بعدی با کسب آرا بتواند از شورا خارج شود.

این ایراد موجب آن شد تا اسلامی یک هفته ای درگیر روند اداری بشود و در نهایت در نیمه پایانی اردیبهشت ماه از شورای شهر برود.

مجتبی سبحانی نیز باید تمامی این مراحل قانونی را طی کند تا اگر فکر به کرسی نشینی بهارستان دارد، دچار منع قانونی نشود.

بدرود عضو بومی از قطار شورای ششم چگونه خواهد بود؟/ سبحانی با بلیط VIP می پرد

با احتساب متن استعفایی که سبحانی در هفته گذشته تقدیم اعضای شورای شهر کرد پیش بینی می شود در جلسه دوشنبه این هفته شورای شهر اگر اعضا با استعفای وی موافقت کنند، او به ساحل آرامش انتخابات خواهد رسید چرا که شورای انطباق فرمانداری در روز های چهارشنبه و پنجشنبه برگزار خواهد شد و این یعنی سبحانی در آخرین روز، استعفایش رسمی و قانونی می شود.

برخی استعفای سبحانی را پیرامون حضور او در لیست یکی از احزاب سیاسی شهر می دانند و بر این باور هستند او قرار است سبد آرای متفاوتی را در عرصه انتخابات جابجا کند، اما سوال اینجاست آیا پشت کردن یکباره سبحانی به آرا مردم، مقبولیت و محبوبیتی که او به واسطه آن به شورا رسید را کاهش نمی دهد؟

آیا سبحانی با حواشی مطرحه همان گزینه تاثیر گذار انتخابات قم خواهد شد؟ سوالی که برای پاسخش باید منتظر ماند اما در صورت آری بودن واکنش فضای سیاسی اجتماعی شهر قم بدان مناسب نخواهد بود.

همچنین موحدی فرد بعدی خواهد بود که با استعفای سبحانی گام در شورای شهر ششم می گذارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار