مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به لزوم همکاری سیستم بانکی برای حمایت از رونق تولید گفت: از سیستم بانکی استان درخواست داریم تا سقف تسهیلات خود را در زمینه سرمایه در گردش و ثابت تا 20 درصد افزایش دهند.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ 08 June 2023

به گزارش تابناک قم، عباس شیرمحمدی در جلسه ای که با مدیران بانک های عامل برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و هم چنین بررسی سقف ارائه تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی که در محل سالن جلسات دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم برگزار شد بیان کرد: واقعیت امر این است که در سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است این جلسه با هدف بررسی میزان وسقف همکاری و حمایت سیستم بانکی برای رونق تولید برگزار شده است.

وی افزود: سیستم بانکی استان باید با پرداخت سرمایه در گردش و ارائه تسهیلات از واحدهای صنعتی و تولیدی حمایت کنند در بخش گردشگری که اولویت توسعه استان است بسیاری از پروژه ها و زیرساخت های گردشگری به ویژه توسعه واحدهای اقامتی به دلیل نبود منابع مالی و سرمایه در گردش معطل مانده اند مدیران بانکی باید تسهیل گر باشند.

وی در ادامه با اشاره به برخی موانعی که بر سر فعالیت واحدهای تولیدی وجود دارد عنوان کرد: هرسال طبق پیش بینی هایی سهم سیستم بانکی در رونق تولید مشخص می شود اما متاسفانه سال گذشته سقف تسهیلات ارائه شده از آن چه که پیش بینی می شد فاصله زیادی داشت امسال برای جبران این فاصله باید میانگین تسهیلات هرکدام از بانک ها تا سقف 20 درصد افزایش یابد.

شیرمحمدی افزود: بخش تولید ما با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و تورم هم چنین افزایش نقدینگی با مشکلاتی روبرو هستند از سویی در استان ما 80 طرح نیمه تمام داریم که برای حل این مشکلات نیاز به همکاری سیستم بانکی استان داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار