در ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم مطرح شد؛
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم که با حضور فرماندار و مدیرکل ورزش و جوانان و سایر نهاد های مربوط برگزار‌ گردید بر هماهنگی رفع مشکلات ازدواج و تسهیل امور جوانان تاکید شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷ 08 June 2023

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان، فرماندار قم در حاشیه این‌ ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم اذعان کرد: برگزاری جشن ازدواج با همکاری اداره کل ورزش و جوانان برای بیست زوج دارای جهیزیه که توان برگزاری مراسم ندارند اقدامی هست که از سوی این اداره کل صورت خواهد گرفت.

ذاکریان در حاشیه این‌ ستاد با اشاره به ایجاد برخی مشوق ها در حوزه ازدواج جوانان اذعان کرد: در بحث رویکرد های ازدواج آسان باید به شیوه هایی عمل کنیم که فقط برگزاری جشن ملاک نباشد و در این‌ مسیر برخی مشوق ها برای جوانان قائل شویم تا بار روانی و فلسفی را در کنار بار مادی رعایت کنیم.

فرماندار قم ادامه داد: برای مثال می بایست بانوانی که در مهریه خود تخفیف قائل میشوند مشوق های قابل تعملی برای زوجین قائل شویم.
ذاکریان در حوزه وظایف ادارات استان گفت: در هفته ازدواج هر اداره موظف است تا برای فرزندان کارکنان و کارمندان خود که تاکنون مزدوج نشدند،اقداماتی از جمله فراهم آوری سالن را رقم بزند تا ازدواج از این مسیر نیز تسهیل گردد.

ذاکریان ادامه داد: پیرامون هفته ازدواج نیز شهرداری قم برنامه ریزی هایی را صورت داده است که به زودی اطلاع رسانی‌خواهد شد.

پیش قدم شدن ارگان ها جهت برگزاری مراسمات ازدواج، ساخت فضای رایگان برای جوانان نخبه و ورزشکار قهرمان در حوزه ازدواج، توجه به وام های ازدواج در حوزه روستایی، مشارکت در حوزه جوانی جمعیت از سوی دستگاه ها، توسعه ازدواج آسان، جلوگیری از سقط جنین با تشکیل کارگروه این مهم و استفاده از روش های فرهنگی از جمله تهیه کتاب و تئاتر در راستای ترویج فرهنگ ازدواج از دیگر دستورات این جلسه بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار