رئیس هیات قایقرانی استان قم خبر داد؛
رئیس هیات قایقرانی استان قم از برگزاری نخستین دوره مسابقات قایقرانی قهرمانی استان در تیرماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵ 06 June 2023

برگزاری نخستین دوره مسابقات قایقرانی قهرمانی استان قم/ نبود استخر تخصصی سد پیشرفت قایقرانی

به گزارش تابناک قم، رئیس هیات قایقرانی استان قم در گفت و گو با خبرنگار تابناک قم اذعان کرد: امسال برای نخستین بار در تیرماه مسابقات قایقرانی استان قم گرامیداشت دهه ولایت برگزار خواهد شد.

ولی ادامه داد رشته ما شامل 5 زیرمجموعه می باشد و در تابستان 5 دوره آموزشی 8 جلسه ای در تابستان برگزار می کنیم که مختص بانوان و آقایان می باشد و رده سنی آنان از 9 سال می باشد.
وی افزود: عمده مشکل ما نبود یک سالن تخصصی ویژه قایقرانی است که امیدواریم با رفع این مشکل بتوانیم در حوزه آموزش گام های مثبتی برداریم.
برگزاری نخستین دوره مسابقات قایقرانی قهرمانی استان قم/ نبود استخر تخصصی سد پیشرفت قایقرانی
ولی در ادامه با اشاره به اعزام ها در مسابقات مختلف کشوری گفت: در مسابقات قهرمانی کشور اسلالوم جوانان کشور حاضر شدیم که متاسفانه به علت عدم تمرینات پیوسته و مناسب که سرچشمه آن عدم وجود فضای مناسب است نتوانستیم جایگاه خوبی کسب کنیم.
 
وی با اشاره به این که در حال حاضر به دنبال کسب نتیجه در مسابقات مختلف کشوری نیستیم، در سخنانی ادامه داد: در تلاشیم با اعزام تیم به مسابقات کشوری کانوپولو که در تاریخ ورزش قم نیز برای نخستین بار رقم می خورد، سوای کسب تجربه و میدان دیدن، نتایج خوبی را در این مسابقات کسب کنیم.
 
وی در مورد حوزه آموزش در هیات قایقرانی استان قم افزود: در آغاز کار، ما با مشکل نبود مربی روبرو بودیم که برای حل این مشکل، سال گذشته توانستیم دوره کانوپولو را برای اولین بار با کمک فدراسیون در قم برگزار کنیم که بعد از پایان این دوره به 7 مربی در این ورزش رسیدیم و قرار است در سال جاری دوره داوری درجه 3 کاناپلو را نیز برگزار کنیم.
 
ولی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی که طی ماه های گذشته انجام داده ایم امسال برای نخستین بار در تاریخ ورزش قم در مسابقات استعدادهای برتر کشور در دو بخش بانوان و آقایان اعزام خواهیم داشت تا ورزشکاران نوپای قمی در رشته قایقرانی توانایی های خود را با همتاهای خود در استان های دیگر محک بزنند.
برگزاری نخستین دوره مسابقات قایقرانی قهرمانی استان قم/ نبود استخر تخصصی سد پیشرفت قایقرانی
رئیس هیات قایقرانی اذعان کرد: در رشته کانوپولو دارای 16 قایق و در رشته آب های آرام 7 قایق هستیم و هیچ گونه مشکلی در مورد این دو رشته نداریم و تا آنجایی که توانستیم تجهیزات و وسایل را برای ورزشکاران کایاک و کانوپولو تامین کرده ایم و دچار مشکل نیستیم و ورزشکاران و علاقه مندان این رشته برای حضور نیاز به تجهیزات و لوازم ندارند و این امر با تلاش هایت برای تامین بودجه از سوی بخش خصوصی صورت گرفته و حمایت های دولتی و فدراسیون به صورت قابل توجهی نبوده است و آورده های خصوصی بیش از دو برابر آنچه که حمایت بوده صورت گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار