معاون سوادآموزی قم گفت: ۱۴۸ نفر در ندامتگاه‌های استان در سال گذشته موفق به سوادآموزی شدند.
کد خبر: ۱۱۰۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸ 29 May 2023

به گزارش تابناک قم، حجت السلام والمسلمین محمد رضا قاسمی نیا،معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴۸ سوادآموز در دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال کلاس‌های طرح ندامتگاه استان قم از نعمت و موهبت سواد برخوردار گشته اند اظهار کرد: این سوادآموزان علاوه بر سوادآموزی، مهارت‌های اجتماعی، حقوق شهروندی و مهارت‌های اساسی زندگی را نیز فرا گرفته اند.

او سوادآموزی زندانیان را گامی موثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، سلامت روانی و اجتماعی جامعه دانست و تصریح کرد: باید تمامی بی سوادان و کم سوادان زندان‌های استان در فرصت دوم آموزش از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

قاسمی نیا همت وپشتکار وندامت مددجویان را برای جبران خسارت‌های گذشته مهم ذکر کردوگفت:  آنچه امروزه نقش مهمی در افزایش جرائم دارد، سوءاستفاده‌های رسانه‌ای و فضای مجازی وعدم سواد حقوقی برخی از افرادجامعه است که در این خصوص باید ابعاد سواد به ویژه دراین موضوعات وشاخه‌ها آموزش داده شود.

او اظهار کرد: شرکت درکلاس‌های سوادآموزی ومطالعه مطالب ومحتوا‌های سودمند وارتقای سطح دانش وبه کارگیری آموخته‌ها درزندگی؛ در تغییررفتارانسان‌ها ارتباط دارد ومی توانیم شاهد کاهش جرائم و آسیب‌های فردی و اجتماعی در جامعه باشیم.

قاسمی نیا با قدردانی از همراهی مسولان اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خاطرنشان کرد:در سال جاری نیزآماده هرگونه اقدام و همکاری و پیگیری برای تشکیل کلاس‌های سوادآموزی در ندامتگاه می‌باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار