آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید روز دوشنبه در پیامی به آیین پایانی جشنواره ملی مهدویت، در قم آورده است: بدون تردید وجود منجی در متون دینی و اسلامی به صورت بسیار پرفروغ‌تری جلوه‌گری می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳ 29 May 2023

به گزارش تابناک قم، در پیام این مرجع تقلید آمده است: ظهور منجی همان واقعیت اجتناب ناپذیری است که آینده را با آن روبه‌رو خواهیم کرد، البته این همان مقصود قدسی تمامی انسان‌های عدالت طلب است، که قرن‌ها در سودای ظهور او در کره خاکی در تمنا بوده‌اند.

پیام می‌افزاید: در این میان تفاوتی بین مکتب‌های الهی و بشری وجود ندارد، بدون تردید وجود این منجی در متون دینی و اسلامی به صورت بسیار پرفروغ‌تری جلوه‌گری می‌نماید.

پیام ادامه یافته است: قرآن کریم که شالوده قانونی و ذهنی مسلمانان است، در موارد فراوانی به این حقیقت صراحت نموده است، اما پرسش اساسی که ذهن تمام تاریخ و اعصار را به خود مشغول می‌کند، این است که این منجی کیست و از کدام نسل است؟

پیام می‌افزاید: پاسخ این سوال در متون روایی تمامی فرقه‌های مسلمانان به وضوح تبیین شده است، صدها روایت وجود دارد که امام زمان از نسل پاک و مطهر فاطمه‌زهرا(س) همان نسلی که خداوند از آن به کوثر تعبیر کرده،‌ است.

در ادامه آمده است: او که امروز در پشت پرده غیبت انتظار صدور فرمان پروردگارش را می‌کشد و با ظهورش جهان را مملو از عدل و داد می‌نماید و نجات بخش مستضعفان است و دست مستکبران را کوتاه و نابود می‌کند.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از پیام خاطرنشان کرده است: امروز بر ماست که در راه معرفی و اعتلای این موعود عزیز در پهنه گیتی بکوشیم، برگزاری جشنواره‌ها و بسترسازی فرهنگی نیز به منظور نیل به آرمان شهر مهدوی است.

آیت‌الله سبحانی: منجی در متون اسلامی جلوه‌ پرفروغی دارد

اندیشه مهدویت غنی‌ترین گزاره امید به آینده روشن است

استاندار قم نیز در پیامی به این جشنواره با اشاره به اینکه در موضوع ظهور منجی تفاوتی بین مکتب‌های الهی وجود ندارد افزوده است: بدون تردید اندیشه مهدویت غنی‌ترین گزاره امید به آینده روشن است.

سید محمدتقی شاهچراغی در بخش دیگری از این پیام خاطرنشان کرده است: جمهوری اسلامی به عنوان داعیه‌دار تشیع و انقلابی‌گری به دنبال رسیدن به این هدف مهم و الهی یعنی همان حکومت مهدوی جهانی است.

پیام ادامه ادامه یافته است: امیدواریم که در مهیا کردن زمینه‌های ظهور منجی آخرالزمان بتوانیم قدم‌های استوار و مهمی برداریم.

شاهچراغی در ادامه تاکیده کرده است: امروز برماست که در راه معرفی و اعتلای نام این موعود عزیز بکوشیم، به دلیل لطافتی که هنر دارد، همه موضوع‌های مذهبی را می‌توان در مسیر هنر تلطیف کرد و موضوع‌ها را به گونه‌ای بیان نمود که برای همه قشرهای جامعه از جمله جوانان قابل درک و ملموس باشد.

وی در ادامه یادآور شده است: از جمله مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، جشنواره ملی مهدویت است که با گنجاندن اندیشه مهدویت در گزاره‌های هنری و ادبی و روش‌های نوآورانه و خلاقانه، توانسته مشارکت قابل توجهی از جوانان خلاق و هنرمند کشور را با خود همراه کند و روحیه انتظار را زنده نگه دارد.

استاندار قم در بخش پایانی پیام، از برگزارکنندگان جشنواره ملی مهدویت و همچنین شرکت‌کنندگان در این رویداد بزرگ فرهنگی صمیمانه قدردانی کرده است.

چهارمین جشنواره ملی و دانشجویی مهدویت با محوریت گفتمان‌سازی مهدویت با تکیه بر مفهوم انتظار در بخش‌های هنر و رسانه، ادبی، ایده‌پردازی و نوآوری و کتابخوانی برگزار شد.

بیش از هشت هزار اثر به دبیرخانه ارسال و امروز در آیین پایانی این جشنواره در تالار شیخ مفید دانشگاه قم، صاحبان ۲۳ اثر مورد تجلیل قرار گرفتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار