چهارمین جشنواره ملی مهدویت با تجلیل از صاحبان برترین آثار ارسالی به این جشنواره به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹ 29 May 2023

به گزارش تابناک قم، آیت الله سبحانی در پیامی به جشنواره ملی مهدویت، گفت: حضرت مهدی (عج) که امروز در پشت پرده غیبت، انتظار صدور فرمان پروردگارش را می‌کشد، با ظهورش جهان را مملو از عدل و داد می‌نماید و نجات‌بخش مستضعفان جهان می‌شود دست مستکبران را کوتاه می‌کند.

در پیام این مرجع معظم تقلید همچنین آمده است: امروز وظیفه همگان است که در راه معرفی و اعتلای نام این موعود در پهنه گیتی بکوشند و بدون شک برگزاری این جشنواره بستر سازی فرهنگی برای تحقق آرمان شهر مهدوی خواهد بود.

معین دادخواه، دبیر اجرایی این همایش گفت: بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ اثر از ۲۳ استان کشور و ۵ کشور عراق، افغانستان، هندوستان، آذربایجان و ترکیه ارسال شد که در نهایت ۴۰ اثر به‌عنوان آثار برتر و شایسته تجلیل معرفی شد.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این جشنواره با تبیین ویژگی‌های منتظر واقعی، گفت: منتظر واقعی باید عفاف، سلامت و تقوا را معیاری برای خودش قرار دهد و اعمال و رفتارش با فرهنگ ظهور همسو باشد.

آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این جشنواره، چالشی‌ترین بحران انقلاب معاصر را بحران مدیریت جهانی دانست و گفت: در سایه این بحران، بحران‌های اخلاق، معنویت، خانواده، نسل و هویت انسانی و شکاف طبقاتی ایجاد می‌شود.

وی افزود: امام راحل توانست تحول بزرگی در ایران اسلامی بر پایه توحید و مهدویت ایجاد کند که این راه باید همواره ادامه یابد.

در این جشنواره همچنین از خادمان مهدوی استان قم تجلیل و از اولین کتاب نفیس مجموعه عکس‌های مهدوی رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار