مدیرعامل مخابرات قم از به روز شدن واگذاری تلفن ثابت در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹ 25 May 2023

به گزارش تابناک قم، محمد حاج عینی، مدیر عامل مخابرات استان قم، در گفت‌وگو با خبرنگار ما، گفت: در صورت نبود مشکلات فنی و حقوقی تلفن ثابت در هر نقطه از قم به صورت بروز واگذار می‌شود و در صورت نیاز به ایجاد زیرساخت و ظرف کمتر از ۷۲ ساعت تلفن نصب خواهد شد.

وی تعداد تلفن‌های ثابت را بیش از ۶۳۰ هزار تلفن اعلام کرد و افزود: از این تعداد بیش از ۴۸۶ هزار خط هم اکنون فعال است، که ضریب نفوذ تلفن ثابت استان با این تعدادبه ۳۲ ممیز ۹۲ صدم درصد می‌رسد.

وی افزود: هم اکنون یک میلیون و ۹۹۳ هزار تلفن همراه در استان قم فعالیت دارد که ضریب نفوذ تلفن همراه هم ۱۳۴ درصد می‌باشد.

مدیرعامل مخابرات استان افزود توسعه تجهیزات مخابراتی موجب شده است که استان در پوشش تلفن ثابت رتبه اول و در پوشش تلفن همراه رتبه دوم کشور را به دست آورد.

حاج عینی افزود: شرایط تلفن ثابت و همراه و اینترنت در استان در روستا‌های استان هم در وضعیت مطلوبی قرار دارد به طوری که هم اکنون همه روستا‌های استان از این خدمات بهره‌مند هستند.

وی توجه به توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و ایجاد شبکه فیبر نوری را از اولویت‌های مخابرات قم دانست و یادآور شد: هم اکنون فیبر نوری در ۷۰ درصد استان و ۱۰۸ روستای قم به‌طول ۲ هزار و ۲۳۶ کیلومتر اجرا شده است که این امر دسترسی به امکانات اینترنت را با سرعت بالا برای مشترکان فراهم کرده است.

حاج عینی از اجرای طرح ملی «نجما» نهضت جهادی مخابرات ایران برای پوشش کامل فیبر نوری در استان خبر داد و یادآور شد: در این طرح که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد همه نقاط فاقد پوشش فیبر نوری زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند که برای اجرای آن امسال ۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات قم از افتتاح هفت طرح مخابراتی شامل سیستم‌های انتقال فیبر نوری دیتا سایت جدید ارتقاء تلفن همراه و چند طرح دیگر به مناسبت هفته ارتباطات خبر داد و یادآور شد: با اجرای این طرح‌ها بخشی از مناطق شهر قم و تعدادی از روستاها زیر پوشش تلفن همراه و فیبر نوری قرار گرفتند که برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۲۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار