مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری قم گفت: این استان با پذیرش اتباع ۹۰ کشور خارجی دومین استان کشور از نظر تکثر اتباع در کشور است.
کد خبر: ۱۱۰۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶ 20 May 2023

به گزارش تابناک قم، علی اکبر زارعی روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در قم تعداد بالای اتباع به خصوص اتباع افغانستانی را شاهد هستیم و از این حیث قم پنجمین استان کشور در پذیرش اتباع افغان می باشد.

وی بیان کرد: نزدیک به ۲۲۰ هزار تن از اتباع خارجی در قم سکونت دارند و با توجه به این که جغرافیای استان محدود است تراکم آنان بیشتر به چشم می‌آید.

وی افزود: ۲۰ درصد جمعیت شهری کل استان قم را اتباع خارجی تشکیل می دهند که تراکم حضور آنان در برخی مناطق بیشتر است و با توجه به این که اشتراکات فرهنگی و دینی زیادی با افغانستانی‌ها داریم و مرز گسترده‌ای با این کشور را شاهد هستیم بیشتر اتباع خارجی در قم را افغان ها شامل می‌شوند.

زارعی ابراز داشت: تحولات سال‌های اخیر در افغانستان باعث شده‌است تا شاهد مهاجرت بیش از پیش اتباع افغان به کشور ایران باشیم.

وی افزود: با توجه به این که ایران در گذرگاه آسیا به اروپا قرار دارد بسیاری از اتباع خارجی برای گذر کردن به سمت اروپا وارد ایران می‌شوند و از شهر قم عبور می‌کنند و بعضا تعدادی از آنان که مجوز قانونی ندارند دستگیر شده و بازگردانده می‌شوند.

زارعی بیان کرد: سیاست دولت جمهوری اسلامی حمایت از اتباع مجاز و قانونی است و همه مسائل مرتبط با حوزه اتباع چه امنیتی و اجتماعی و مسایلی چون بهداشت، تحصیل و آموزش به آنان نیز باید مدیریت گردد.

وی گفت: سیاست دولت در مورد اتباع خارجی این است که از موضوع تهدید محور به فرصت محور تبدیل شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار