سید محسن رضوی برای بار دیگری به ریاست هیات وزنه برداری استان قم رسید و در حاشیه این خبر حواشی زیادی ایجاد شد که مصاحبه عجولانه رضوی بر آن دامن زد.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳ 20 May 2023

به گزارش تابناک قم، ۲۵ اردیبهشت ماه اداره کل ورزش و جوانان استان قم میزبان یک انتخابات حاشیه دار بود، انتخاباتی تک نفره که همراه با استعفای لحظه آخری کاندید جوان دیگری بود و سید محسن رضوی از آن برای بار دیگر به جایگاه ریاست هیات وزنه برداری رسید.

رضوی که پیش از این نیز ریاست هیات وزنه برداری را داشت کارنامه درخشانی از خود در وزنه برداری قم برجای نگذاشت. وزنه برداری که برخلاف سایر رشته ها دارای سالن و ظرفیت ورزشکار می باشد رو به افول رفته است و علامت سوال بزرگی در مقابل ریاست مجدد رضوی ایجاد شد که هیچکس بدان نپرداخت.

رضوی در مصاحبه ای اعلام کرده است: در دوره اول بنده به عنوان رئیس هیات وزنه‌برداری استان قم، با برگزاری کلاس‌ها و جلسات مختلف توانستیم از طریق فرهنگ‌سازی ورزشکاران از مصرف داروهای غیرمجاز دور کنیم و امروز بابت اینکه به این دستاورد رسیده‌ایم سربلند هستیم. هیچ کدام از ورزشکاران ما اجازه ندارند داروهای اینچنینی را مصرف کنند و این موضوع خط قرمز هیات است.

رئیس هیات وزنه‌برداری استان قم با بیان اینکه برای بحث استعداد یابی نیازمند تعامل با آموزش و پرورش استان هستیم، توضیح داد: یکی از برنامه‌های ما بحث آکادمی و استعداد یابی در استان قم است، می‌دانیم که در استان قم افراد مستعدی حضور دارند که اگر شناسایی شوند می‌توانند برای ورزش استان و کشور افتخار آفرین باشند.

این صحبت‌های رضوی به عنوان فردی که سابقه ریاست هیات دارد سوال برانگیز و عجیب است، چرا که باید دید این رئیس چگونه می خواهد ورزشی که رو به افول و نیازمند یک بروز و ظهور جدی است، به مرحله با فاصله ای یعنی دوپینگ بپردازد؟ و سوالات بزرگی که رضوی برای پاسخش ۴ سال فرصت داشته، استعداد یابی چگونه و چه زمانی قرار است رقم بخورد؟!

حال وزنه برداری را رسانه های غیر رسمی قم بد کرده اند!

همچنین رضوی در ادامه این مصاحبه وضعیت وزنه برداری را خوب خوانده است و رسانه های تاثیرگذار شهر که این روز ها آخرین اخبار شهر در آن ها مخابره می شود را غیر رسمی خوانده است!

نظر کارشناسی در حوزه وزنه برداری که مدت زیادی است مدالی بر سینه ندارد بماند برای بعد اما این رسانه گریزی و فرار رو به جلو این رئیس هیات اتفاقی است نه جدید، بلکه قدیمی که مدیران دست خالی برای فرار از واقعیت انجام می دهند، چرا که اگر مدیری نسبت به عملکرد خود مطمئن است می تواند با ارائه برنامه و عملکرد پاسخگو باشد نه با فرار رو به جلو.

رضوی خود در صحبت هایش اذعان کرده است که از سال 98 خبری از مدال در وزنه برداری قم نبوده است و کرونا را دلیلی بر این موضوع دانسته که البته شاید فراموش کرده است سال گذشته در وزن ۸۱ کیلو گرم رضا ترابی در پیشکسوتان به مقام اول رسید!

رشد و تعالی یک ورزش و هیات ورزشی زمانی به تبلور خواهد رسید که از رده های سنی پایه رشد کند، علاوه بر حضور کم فروغ و بی مدال استان قم در مسابقات هر ساله استعدادهای برتر کشور، نوجوانان و جوانان در وزنه برداری قم ظاهرا جایی ندارند و میان اینهمه پاورلیفتینگ کار موفق و افتخار آفرین در شهر قم، هیچ کدام صلاحیت وزنه برداری را ندارند!

امیدواریم ریاست هیات وزنه برداری که در طی مصاحبه اش افق روشنی برای وزنه برداری قم دیده است، جدی تر به میدان عمل بیاید و این ورزش را به روز های روشنش نزدیک ترکند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار