مدیرکل ورزش و جوانان استان قم پیرامون اقدامات حوزه جوانی جمعیت اعلام کرد: در این استان، سال گذشته شاهد اعطای بیش از ۱۳ هزار وام ازدواج به جوانان و متقاضیان بوده ایم.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶ 18 May 2023

به گزارش تابناک قم، ابراهیم سانی خانی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: در حوزه ساماندهی امور جوانان در استان قم وظیفه دبیری برعهده این اداره است که ریاست این کمیته را استاندار به عنوان مسوول ساماندهی امور جوانان برعهده دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: در پی برگزاری ۴ جلسه اساسی در حوزه ساماندهی وضعیت جوانان و قانون جوانی جمعیت، پیگیری های لازم با هماهنگی بانک های استان شکل گرفت که مشکلات جوانان در حوزه منابع مالی رفع شد و ۱۳ هزار و ۱۵۴ نفر وام ازدواج دریافت کردند.

وی اضافه کرد: این رقم شامل ۹۰ درصد از درخواست های وام ازدواج استان است و الباقی به دلیل برخی مشکلات مانند نبود ضامن عقب افتاده است که پیگیر رفع آن هستیم و امروز با مشکل بودجه در حوزه بانک ها مواجه نیستیم.

سانی خانی گفت: طی دو مرحله از کارمندانی که ازدواج کردند و دارای فرزند چهارم به بعد شدند، تجلیل به عمل آمد و مدارک ایشان برای حمایت های جمعیتی به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شد.

وی، پرداخت حق اولاد کارمندان، اعطای مرخصی زایمان، حمایت از جوانان توسط معاون جوانان، برگزاری همایش روز ملی جمعیت به همراه تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه جوانی جمعیت توسط سمن های مربوطه، فضاسازی محیطی در اماکن ورزشی و خلق آثار گرافیکی در این حوزه در فضای مجازی توسط سمن ها را از جمله اقدام ها در حوزه جوانی جمعیت برشمرد.

وی گفت: برگزاری کارگاه های فرزندآوری وفرزندپروری در شهر قم و روستاهای تابعه، نشست تخصصی اساتید خانواده در حوزه فرزند آوری، برگزاری پویش جمعیت و فرزند آوری در سطح استان، برگزاری نشست های رسانه ای و نمایشگاه و برگزاری ۷۵۰ کارگاه ازدواج در بخش ها و شهر قم از دیگر اقدام های این اداره در حوزه جوانی جمعیت محسوب می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از ایجاد نخستین قرارگاه ازدواج و فرزندآوری در مجموعه پیامبر اعظم(ص) و ایجاد پایگاه های جوانان در سطح فرهنگسراها، مساجد، خانه جوانان، اماکن ورزشی و دانشگاه ها خبر داد.

وی با اشاره به نیاز وجود انسجام در فعالیت های حوزه جوانان اظهار کرد: کار مهمی که در سال گذشته صورت گرفت انسجام بخشی در این حوزه بود که با امضای برخی تفاهم نامه ها، ادارات مربوط به این حوزه پای کار آمدند و امیدواریم بتوانیم خدمات را به صورت متمرکز به جوانان عرضه کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار