مشاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: عرض محور باغیک قم - تفرش که هم‌اکنون حدود ۶.۵ متر است بعد از اجرای طرح تعریض به حدود ۱۰.۵ متر می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷ 18 May 2023

به گزارش تابناک قم، محمد رضا زید آبادی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی، پیرامون این طرح بیان داشت: این تعریض و بهسازی محور باغیک – تفرش (حدفاصل سه راه باغیک تا سه راه سبزعلی) با اعتباری بیش از ۵۲ میلیارد تومان و در جریان قرارداد یک‌ساله انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این که شرکت پیمانکار طرح، تجهیزکارگاه را انجام داد و در آستانه شروع کار است، افزود: در این طرح حدود یک‌کیلومتر از مسیر در دوجهت و به عرض دو متر تعریض می‌شود و ادامه مسیر تعریض در یک جهت و به عرض چهار متر انجام خواهد شد؛ طول مسیر انجام کار نیز حدود ۲۱ کیلومتر است.

زید آبادی گفت: همچنین در همین راستا، پل‌های محور مورد نظر نیز در قالب قراردادی با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد تومان و در مدت زمان ۱۵ ماه، تعریض خواهد شد که این طرح نیز در حال حاضر ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و متناسب با برنامه‌ریزی انجام شده، پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: از تمامی کاربران جاده‌ای که از محل اجرای طرح تردد می‌نمایند درخواست می‌کنیم برای حسن انجام کار و سرعت بخشیدن به اجرای آن نسبت به رعایت جوانب ایمنی، تلاش کنند و با مجریان طرح تعامل لازم راداشته باشند.

گفتنی‌است اجرای این طرح در محور باغیک - تفرش که دارای بار ترافیکی است به طور حتم موجب کاهش تعداد حوادث جاده‌ای و تصادفات می‌شود؛ البته باید توجه داشت در جریان وقوع تصادفات عوامل دیگری همچون خطای انسانی نیز نقش زیادی دارد و باید در این خصوص نیز مراقبت‌های لازم را به عمل آورد.

روستای باغیک از توابع بخش خلجستان در فاصله حدود ۷۰ کیلومتری از مرکز شهر قم قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار