شواهد و بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از انتصاب دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه کشور به عنوان سرپرست هیئت کشتی استان قم، مدال‌آوری کشتی قم را نیز دچار دگرگونی دهشتناک و تأمل برانگیزی شده است.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ 17 May 2023

به گزارش تابناک قم، پس از انصراف هادی علیایی، ریاست اسبق هیئت کشتی استان قم، فردی مرغدار سکان هدایت کشتی قم را به دست گرفت! این فرد که پیش از این دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه کشور بود، در اقدامی عجیب نام تیم کشتی‌ را از «مدافعان حرم» به «محصولات گوشت، مرغ‌ و پروتئین اشگل گربه» تغییر داد.

این موضوع البته به نام منحصر شد و شواهد و بررسی‌ها نشان می‌دهد گستره تغییرات مذکور، مدال‌آوری کشتی قم را نیز دچار دگرگونی دهشتناک و تأمل برانگیزی کرده است؛ برای نمونه کشتی قم در مسابقات کشتی فرنگی رده سنی نونهالان ایران که در روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار شد، با ۲۰ نماینده تنها یک مدال نقره و یک مدال برنز گرفت و در جایگاه ۱۰ ایستاد.

معضل فوق تا جایی پیش رفته که کشتی قم برای مدال‌آوری به وارد کردن ورزشکار از دیگر استان‌های دیگر روی آورده؛ این در حالی است که اساسا تیم‌داری برای ورزش‌های انفرادی مرسوم نیست و هر استان می‌بایست برای ورزش‌های این چنینی به تربیت ورزشکار روی بیاورد.

افزون بر این، هیئت جدید کشتی استان از نظر فرهنگی نیز کمترین قرابت را با فضای قم دارد؛ برای نمونه ماه گذشته دبیرخانه هیئت کشتی استان در ظهر ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، قصد برگزاری مسابقات کشتی نونهالان را داشت که این موضوع با اعتراض و انتقادات از سوی کشتی‌گیران لغو شد.

قابل توجه اینکه فرد مذکور در حیطه کار خود یعنی دبیری انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه نیز برای کشور مشکل‌آفرین بود و عملکرد وی انتقادات بسیاری را در پی داشت؛ تا جایی پیش رفت که دولت برای مقابله با تصمیمات این انجمن، ناچار به وارد کردن مرغ منجمد شد.

روی هم رفته اقدامات غیرکارشناسی و نسجنیده در انتصاب افراد غیرمتخصص در هیئت مدیریت ورزش کشتی استان، افول یکی‌ از‌ ورزش‌های محبوب میان جوانان و نوجوانان قمی را در پی داشته است و بدون شک ادامه این رویه و عدم چاره‌اندیشی برای این موضوع از سوی مسئولان ورزش و جوانان استان، ناامیدی و سرخودگی کشتی‌گیران قمی و دوستداران این رشته ورزشی را در پی دارد.

منبع: قم نا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار