آیین بزرگداشت چهاردهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدتقی بهجت فومنی (ره) در مسجد فاطمیه محله گذر خان قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 17 May 2023

به گزارش تابناک قم، در مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت که با حضور علما، روحانیون، نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید، مسئولان، مقلدان و گروه‌های مختلف مردم برگزار شد، ضمن قرائت فاتحه و آیاتی چند از کلام الله و روضه خوانی در ایام شهادت امام صادق (ع)، یاد و نام این عالم جلیل القدر گرامی داشته شد.

حجت‌الاسلام بی آزار سخنران این مراسم به درجه رفیع اعتقادی و ایمانی آیت الله بهجت پرداخت و گفت: ایشان به‌خاطر توسل‌هایی که به ائمه داشتند، توانستند به درجات بالایی از علم و تقوا دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه آیت الله بهجت (ره) در طول حیات پر برکت خود شاگردان زیادی را در اقصی نقاط جهان تربیت کرده بودند، افزود: آیت الله بهجت مرد خدا بود و ما تا امروز از شناخت درجه و مقام والای این مرجع عظیم الشان عاجز بوده ایم.

حجت‌الاسلام بی آزار با بیان اینکه آیت‌الله العظمی بهجت فومنی (ره)، عمر گرانبهای خویش را صرف عبادت و خدمت به مکتب اسلام و مذهب تشیع کرد، ادامه داد: لحظه لحظه زندگی این عالم فاضل منشاء برکات و ثمرات فراوانی برای ملت مسلمان ایران بود.

سخنران این مراسم با اشاره به تهذیب نفس، اخلاق و شیوه زندگی زاهدانه آیت‌الله العظمی بهجت فومنی (ره)، اظهار کرد: جوانان امروز در عطش شناخت سیره این استاد بزرگ عرفان و معلم برجسته اخلاق به سر می‌برند.

آیت‌الله محمدتقی بهجت فومنی ۲ شهریور ۱۲۹۵ شمسی در فومن چشم به جهان گشود.

وی از شاگردان آیت‌الله محمدحسین غروی اصفهانی مشهور به کمپانی و آیت‌الله سیدعلی قاضی بود که از جانب آیت‌الله قاضی لقب فاضل گیلانی گرفته بود.

این عالم ربانی ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۸ در سن ۹۳ سالگی در قم دعوت حق را لبیک گفت و پیکر مطهرش پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله جوادی آملی در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار