شهردار قم وزارت صنعت و معدن را نماینده خرید قطار برای مترو قم دانسته و نایب‌رئیس شورای شهر قم نیز اعلام کرده است عوارض مردم قم برای منوریل هزینه نمی‌شود و حالا طبق این صحبت ها سرنوشت دو پروژه حمل و نقل در قم در دستان دولت سیزدهم است. این در حالی است که منوریل قم با وجود قطار ریل ندارد و مترو قم با وجود خط کامل، قطار ندارد!
کد خبر: ۱۱۰۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶ 13 May 2023

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقاییان نژاد در هشتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن فاز نخست مترو قم اظهار داشت: وزارت صنعت و معدن نماینده خرید قطار بوده و با توجه به لزوم بهره‌برداری سریع، اجازه خرید قطار از تولیدکنندگان خارجی را داده است.

سقادیان نژاد که در تکمیل خط A مترو قم موفق بوده است حالا چشم انتظار تحقق قول دولت سیزدهم نشسته است تا بتواند صدای صوت مترو را در خط آماده ای که بارها به رخ مسوولان و رسانه ها کشیده است، به صدا در بیاورد.

سرنوشت حمل و نقل عمومی قم در دستان دولت/ ریلی که قطار ندارد و قطاری که ریل ندارد/ منوریل منفور و متروی محبوب در قم

شهردار قم خرید تولیدات خارجی را مورد توجه قرار داد و افزود: ۸۰ قرارداد واگن مربوط به سال‌های قبل بوده و قرارداد جدیدی بسته نشده است و بر مبنای این قرارداد قدیمی اعتبار آن توسط منابع دولتی تأمین می‌شود.

سرنوشت حمل و نقل عمومی قم در دستان دولت

طبق اظهارات شهردار قم مدیریت خرید واگن ها به عهده وزارت صصمت می باشد و اینگونه سقائیان نژاد باردیگر خرید واگن برای حمل و نقل قم را برگردن دولت وقت انداخته است.

باید دید وعده های خیابان پاستور تهران به شهردار اصفهانی کلانشهر قم، چه زمانی محقق می شود تا سقائیان نژاد بتواند قبل از بازنشستگی، خداحافظی و یا ترک شهرداری قم بلیط مترو قم را به دست شهروندان بدهد.

منوریل منفور و متروی محبوب در قم

در سویی دیگر نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم پروژه منوریل قم را مدنظر قرار داد و افزود: این پروژه در زمان دولت وقت در قم کلید خورد و امروز نیز توسط دولت وقت باید تعیین و تکلیف شود و اجازه نخواهیم داد یک ریال از عوارض پرداختی توسط مردم قم در مسیر این پروژه هزینه شود.

اضافه کرد: اولویت مجموعه مدیریت شهری قم تکمیل خط B مترو است ولی مجموعه وزارت کشور اهتمام بیش‌تری به ادامه این مسیر از طریق منوریل دارد.

این سخنان عضو شورای شهر حاکی از آن است که مجموعه مدیریت شهری قم به دنبال مترو است و مخالفت خود را با ادامه منوریل به استاندارر وقت اعلام کرده است، اما همای سعادت در دولت سیزدهم بر شانه پروژه هزینه بر و کهنه منوریل نشسته است.

وی ادامه داد: منوریل با هویت و فرهنگ شهر قم هم‌خوانی ندارد و این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

مسگری با بیان اینکه شورای اسلامی شهر قم با ادامه منوریل بجای خط B مترو کاملا مخالف است، اظهار داشت: این موضوع طی نامه‌ای به اطلاع استاندار قم نیز رسیده است.

حال باید دید در ماراتون به سرانجام رسیدن پروژه های حمل و نقل عمومی قم، زور منوریل کهن سال به متروی جوان می رسد یا بالعکس.

سرنوشت حمل و نقل عمومی قم در دستان دولت/ ریلی که قطار ندارد و قطاری که ریل ندارد/ منوریل منفور و متروی محبوب در قم

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار