رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: سال گذشته در استان قم ۴۷۳ کارت بازرگانی صادر شد که ۲۳۶ مورد آن در بخش تولیدی و ۲۳۷ کارت بازرگانی نیز در بخش تجاری بود.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹ 31 March 2023

به گزارش تابناک قم، اکبر ابدالی روز جمعه در گفت‌وگویی ضمن اشاره به این که طی سال‌گذشته هیچ کارت بازرگانی در قم ابطال نشده‌است، بیان داشت: در مجموع تعداد کارت‌های بازرگانی موجود استان ۸۴۳ فقره می باشد که ۵۱۵ فقره آن تولیدی و ۳۲۸ مورد دیگر تجاری است.

وی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای افزایش حجم صادرات استان در سال گذشته، افزود: در سال ۱۴۰۱، مجوز یک شرکت مدیریت صادرات با اشتغالزایی برای ۱۰ نفر با هدف تسهیل صادرات استان تمدید و مجوز ایجاد یک شرکت مدیریت صادرات جدید در قم تایید اولیه شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت صادرات قم در سال ۱۴۰۱ گفت: بر اساس آمار، میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات استان طی سال گذشته به ارزش ۳۴۸ میلیون دلار و وزن ۳۸۰هزار تُن به ثبت رسید.

ابدالی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی استان نیز به ترتیب ارزش صادرات شامل مواد پلاستیکی، سوخت های معدنی، کفش و صندل، مفتول مس، سیم مفتول آهنی، تخم مرغ، الیاف پلی استر، محصولات شیمایی و ماشین الات مکانیکی بود.

وی افزود: عمده کشورهای هدف صادراتی استان قم در سال گذشته به ترتیب ارزش صادرات شامل عراق، افغانستان، امارات، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، سوریه، روسیه، ازبکستان و آذربایجان بوده‌است.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته ۳۷۷ میلیون دلار کالا به وزن ۷۱ هزار تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد، مهمترین کالاهای وارداتی استان نیز شامل محصولاتی همچون ماشین‌ آلات و وسایل مکانیکی، قطعات منفصله ماشین آلات راهسازی، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی و دستگاه‌های طبی ـ جراحی بود.

رییس سازمان صنعت قم با تاکید بر این که به دنبال افزایش حجم تجارت خارجی استان با کشورهای مختلف جهان هستیم، گفت: چین، امارات، ترکیه، هند، ایتالیا، بلاروس، عمان و آلمان مهمترین کشورهای هدف وارداتی قم در سال ۱۴۰۱ بودند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار