مدیرعامل سازمان سیما و منظر، پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از فعالیت‌های این سازمان در راستای فرارسیدن فصل بهار و نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: خریداری ۲۰۰ فلاور باکس گل، ساخت دیوار نگاره، ساخت نخستین آبنمای موزیکال در شهر قم و خریداری ۶۰ المان سان لایت هوشمند از جمله اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری در آستانه نوروز بوده است.
کد خبر: ۱۰۹۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ 25 March 2023

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان در گفت‌وگویی خبری با بیان اینکه ما رسانه را از بازوان پرتوان مدیریت شهری می‌دانیم، افزود: قطعاً رسانه‌ها با دلسوزی که دارند و چون در میان مردم هستند، می‌توانند پل ارتباطی خوبی بین مردم و مسئولان و مدیران برقرار کنند؛ ممکن است گاهی برخی مدیران کمبودها و کاستی‌ها را متوجه نشوند که در این زمان رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع درست و نقد منصفانه آن را به مسئول و دستگاه مربوطه منتقل کنند.

وی بیان کرد: همشهریان گرامی می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را در زمینه سیما و منظر شهری از طریق پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۳۹۷ ارسال بفرمایند.

مدیرعامل سازمان سیما و منظر، پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مطرح کرد: با افتخار در راستای اقتصاد مقاومتی، گل و گیاه‌های فضای سبز شهر قم را خود شهرداری قم تهیه و تولید می‌کند و هر گلی که در سطح شهر دیده می‌شود، تولید مرکز تولید گل و گیاه شهرداری قم است.

وی اعلام کرد: شهرداری قم یک مرکز تحقیقات، تولید و آموزش گل‌ها و گیاهان زینتی در بوستان غدیر به وسعت ۶۰ هزار متر مربع دارد که حدود ۹ هزار متر مربع آن گلخانه است.

جوادیان با بیان اینکه در سطح شهر باغچه خالی از گل مشاهده نمی‌شود، گفت: در اسفندماه امسال، بیش از ۲۰۰ عدد فلاور باکس گل خریداری و در برخی مناطق نصب شد؛ تونل‌های گل شهری با اضافه کردن گلدان‌های تولیدی و نور پردازی مناسب به‌روزرسانی شده است.

وی اظهار کرد: ۲۹۲ پروژه برای دیوارنگاره از ابتدای سال ۱۴۰۱ در سطح شهر با موضوع «نوروز»، «مهدویت و نیمه شعبان» و «فرهنگ ایثار و شهادت» انجام شده که جمع متراژ آنها ۲۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع بوده است.

مدیرعامل سازمان سیما و منظر، پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: در بخش «نقش برجسته» چند پروژه داریم که مهمترین آنها نقش برجسته بلوار شهید سلیمانی به مساحت ۳۱۰ متر مربع، نقش برجسته کنارگذر حرم مطهر به مساحت ۲۱۰ متر مربع، نقش برجسته ورود حضرت معصومه (س) به قم در زیرگذر سلام منطقه ۶ به مساحت ۱۵۰ متر مربع و نقش برجسته زیرگذر بسیج به مساحت ۴۵۰ متر مربع بوده است.


وی با اشاره به نورپردازی های صورت گرفته توسط سازمان سیما و منظر شهری شهرداری، عنوان کرد: کل پروژه‌های نورپردازی سازمان در سال ۱۴۰۱، ۷۲ عدد بوده که مهمترین آنها ساخت درخت نوری میدان توحید، نورپردازی ستون‌های پل ۷۲ تن و ستون‌های پل رزمندگان اسلام، ساخت تونل نوری ورودی میدان دفاع مقدس، به‌روزرسانی تونل نوری میدان جانبازان، ساخت نورنگاره خیابان ارم و بوستان علوی بوده است.

جوادیان به خریداری ۶۰ عدد المان سان لایت در آستانه عید نوروز اشاره کرد و افزود: این سان لایت‌ها کاملا هوشمند و قابل مدیریت هستند که در مناسبت‌های مختلف می‌توان نور و نوشته‌های آنها را تعویض کرد؛ همچنین برای ایمنی این المان‌ها هزینه بیشتری شده است.

وی ادامه داد: ساخت ۱۵ المان جدید، ساخت اولین آبنمای موزیکال در شهر قم، نصب ۳۰ سازه سبد گل، نورپردازی ۵ میدان اصلی شهر، تهیه و نصب لیزر شهری در بلوار شهید آوینی، آزین بندی خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه (س) و ساخت و نصب سفره هفت سین به تعداد ۶ عدد از جمله فعالیت‌های مهم سازمان سیما و منظر شهری شهرداری قم در راستای استقبال از فصل بهار و نوروز باستانی ۱۴۰۲ بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار