معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم گفت: از ۲۴ اسفندماه تا پایان ۴ فروردین‌ماه، ۲ میلیون زائر وارد استان قم و شهر کریمه اهل بیت (س) شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۹۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ 25 March 2023

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور «سید عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گفت: ستاد خدمات سفر در استان قم از بهمن‌ماه فعالیت خودش را آغاز کرده و با توجه به نیمه شعبان، تمهیدات بسیار خوبی از قبل ایام نوروز اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: از ۲۴ اسفندماه تا ۴ فروردین ماه، بیش از ۲ میلیون و ۲۱۶ هزار دستگاه خودرو بر اساس اعلام آمار حمل و نقل جاده‌ای وارد استان قم شده که از این تعداد بیش از دو میلیون نفر وارد شهر قم شده‌اند و با توجه به این آمار، ۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش سفر را به استان قم شاهد بوده‌ایم.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: در حوزه بازرسی‌های انجام شده توسط اداره‌کل‌های صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی و صنایع دستی، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و مرکز بهداشت، مجموعأ ۲ هزار و ۴۸۱ مورد بازدید انجام شده که ۱۴ مورد از تخلفات پلمپ و حکم حدود ۱۶ میلیارد ریال جزای نقدی برای متخلفان صادر شده است.

وی با بیان اینکه الحمدلله در تصادفات درون شهری مورد خاصی را نداشتیم، افزود: از ۲۴ اسفندماه تا امروز در حوزه تصادفات برون شهری، متاسفانه ۶ مورد فوتی را در محورهای مواصلاتی استان قم شاهد بودیم که نسبت به سال گذشته، ۶۷ درصد افزایش تصادف داشتیم و عمده آنها به دلیل خواب‌آلودگی بوده است.

دبیر ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان عنوان کرد: جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه امامزادگان و مساجد استان، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تربیتی در مساجد و بوستان‌ها، برگزاری مراسمات مذهبی در پارک‌ها و فضای باز سطح شهر و... از جمله برنامه‌های فرهنگی مهم همزمان با ماه رمضان است که به همت مجموعه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون ۲۰۰ هزار اسکان در اقامتگاه های رسمی، حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، مدارس آموزش و پرورش، مساجد و حسینیه‌ها، پارک‌ها و ورزشگاه‌ها را برای مسافران نوروزی داشته‌ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار