معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: ارزش‌ کالاهای قاچاق کشف شده در استان توسط بازرسان این سازمان طی سال گذشته از ۸۳۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال فراتر رفت.
کد خبر: ۱۰۹۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵ 25 March 2023

به گزارش تابناک قم، سیاوش فولادی وندا روز شنبه در گفت‌وگویی بیان داشت: بازرسان این اداره‌‎کل از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان اسفند‎ماه ۱۳ هزار و ۸۳۷ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف (عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق) داشتند که از این تعداد بازرسی، ۸۰ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۸۳۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال شد.

وی افزود: ۵۹ مورد آن‌ها برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی قم معرفی گردید، همچنین ۲۱ مورد آن مرتبط با ماده ۲۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (پرونده زیر ۵۰ میلیون ریال) بود که مشمول ضبط کالا و تحویل آن به اداره جمع‌‎ آوری و فروش اموال تملیکی استان شد.

وی تاکید کرد: در طی مدت زمانی یاد شده آمار بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۵۳ درصد، تعداد پرونده‌‎‌ها ۳۵ درصد و ارزش کشفیات ۹۲ درصد افزایش داشته‌است.

فولادی وندا گفت: درهمین رابطه کالاهایی نظیر سیگار، لوازم ‎خانگی، لوازم ‎یدکی و باطری خودرو، لوازم پزشکی، مواد غذایی، نهاده دام و طیور، وسایل الکترونیک، لوازم آرایشی و بهداشتی، نفتگاز، خمیرکاغذ، اسباب بازی و تعهدات ارزی ایفا نشده کشف و ضبط شد.

وی افزود: همچنین بازرسان این اداره ‎کل تعداد یکهزار و ۴۱۳ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و ۳۵۶ گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

وی ادامه داد: بیشتر گشت‌های مشترک با دستگاه‌‎‌هایی مانند تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اطلاعات بسیج استان بوده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار