مدیرکل مدیریت بحران استان قم اظهار کرد: کارگروه امداد و درمان فعالیت خود را از نیمه شعبان آغاز کرده و تا پایان تعطیلات نوروزی همه نیروهای امدادی و پزشکی استان قم در آماده‌باش کامل قرار دارند و شکرخدا در ایام بارش باران و وزش باد شدید دو روز گذشته، شاهد بحران خاصی در قم نبودیم.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ 23 March 2023

به گزارش تابناک قم، محسن اروجی صبح امروز با تبریک فرارسیدن عید نوروز و ماه بهار قرآن و روز جهانی آب و روز جهانی هوا مطرح کرد: کارگروه امداد و درمان فعالیتش را از قبل نیمه شعبان آغاز کرده است و در ایام نوروز نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده و در تمامی اماکنی که اسکان وجود داشته باشد، نیروهای این کارگروه حضور دارند.

وی بیان کرد: قبل از آغاز تعطیلات نوروزی، بازدیدهایی برای تایید ایمنی از محل‌های اسکان مسافران و زائران شهر کریمه اهل بیت (س) انجام شد و سپس نیروهای امدادی به خصوص آتش‌نشانی، هلال احمر و اورژانس در همه محورهای استان، حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و محل اسکان زائران مستقر شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: با توجه به برودت چند روزه هوا و بارش باران در دو روز گذشته که تا فردا ادامه دارد، اسکان سالن‌های ورزشی و باشگاه‌ها نیز راه‌اندازی شده که ایمنی آنها نیز مورد بررسی قرار گرفته و همچنین نیروهای امدادی به این اماکن اعزام شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه امکان دارد در مناطق کوهستانی استان، سرمازدگی محصولات کشاورزی رخ دهد، در این بخش اطلاعیه‌ای صادر کردیم تا کشاورزان عزیز آمادگی لازم را داشته باشند و خسارتی را نداشته باشیم.

مسئول کارگروه امداد و درمان ستاد تسهیلات زائرین استان قم عنوان کرد: در روز یکم فروردین‌ماه وزش باد شدید را در استان شاهد بودیم و خسارتی در برخی مناطق خلجستان و قاهان جعفرآباد داشتیم که با حضور به موقع نیروهای امدادی مشکلات رفع شد.

وی ادامه داد: تا پایان تعطیلات نوروزی همه نیروهای امدادی استان در آماده‌باش کامل قرار دارند و حتی آمادگی داریم در استان‌های دیگر نیز در صورت نیاز و درخواست استان‌ها، نیرو اعزام کنیم.

اروجی خواستار شد: از رانندگان عزیزی که در محورهای قم تردد می‌کنند، به خصوص در روزهای بارانی می‌خواهیم تا با سرعت مطمئنه و رعایت نکات ایمنی حرکت کنند و همکاری لازم با نیروهای پلیس را داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار