مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه ۸ ستاد مرکزی در ورودی‌های شهر مستقر شده، گفت: این ستادها با هدف راهنمایی زائران شهر کریمه اهل بیت (س) و مسافران نوروزی از همان مبادی ورودی شهر به مقاصدشان برپا شده که این برنامه باعث جلوگیری از ایجاد ترافیک‌های سنگین در هسته مرکزی شهر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ 22 March 2023

به گزارش تابنک قم، سید محسن میرهادی صبح امروز با تبریک فرارسیدن نوروز ۱۴۰۲ عنوان کرد: در مجموعه شهرداری قم با برنامه‌ریزی هایی که از یک ماه گذشته انجام شد، ۱۰ کمیته و ۸ ستاد خدمات‌رسانی شکل گرفت و جلسات متعددی به منظور هماهنگی امور برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران و مسافران نوروزی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ۸ ستاد مرکزی در ورودی‌های شهر مستقر شده است، گفت: این ستادها با هدف راهنمایی زائران شهر کریمه اهل بیت (س) و مسافران نوروزی از همان مبادی ورودی شهر به مقاصدشان برپا شده که این برنامه باعث جلوگیری از ایجاد ترافیک‌های سنگین در هسته مرکزی شهر می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم بیان کرد: شهرداری قم ۶ بوستان فدک، امام رضا (ع)، غدیر، نیایش، حضرت مهدی (عج) و هاشمی را با امکان نصب بیش از ۵ هزار تخته چادر برای اسکان مسافران نوروزی تدارک دیده است.

وی افزود: همه خدمات رفاهی برای خدمت‌رسانی به زائران در این بوستان‌ها توسط شهرداری هماهنگ و برنامه‌ریزی شده است؛ هزار و ۵۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌ها و استراحتگاه‌ها آماده‌سازی شده است.

دبیر ستاد تسهیلات زائرین شهرداری قم با بیان اینکه اسکان موقت در بوستان‌های شهر از ۲۷ اسفندماه آغاز شده، اضافه کرد: با استقرار تیم‌های آتش‌نشانی و همکاران تخلفات شهری، ایمنی و اقدامات تامینی در بوستان‌ها انجام شده و با توجه به برودت هوا در زمینه استفاده از لوازم گرمایشی توسط مسافران در چادرها، تیم‌هایی با استفاده از دوربین‌های حرارتی سازمان آتش نشانی شهرداری نظارت و کنترل این موضوع را برای حفظ ایمنی زائران و مسافران نوروزی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در بحث جمع‌آوری پسماندهای شهری، از ۲۸ اسفندماه، هر شب بیش از هزار تن زباله توسط ۶۰ دستگاه خودروی مکانیزه حمل پسماند از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود؛ نزدیک به ۳ هزار نفر از پرسنل خدمات شهری، ستادی، تخلفات شهری و آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل برای این ایام هستند.

میرهادی خاطر نشان کرد: برای آراستگی شهر در نوروز ۱۴۰۲، رنگ‌آمیزی جداول شهر، سطل‌های زباله و تابلوهای سطح شهر و... انجام شده و همچنین اقدامات لازم در ستادهای هشت‌گانه شهرداری برای هدایت زائران به اماکن اقامتی و اسکان صورت گرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار