معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از ۲۵ اسفند تاکنون، ۸۹۸ نظارت بهداشتی در این استان انجام گرفته که در آنها،‌ ۲ واحد قلیان سرا پلمب شده‌ است.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ 20 March 2023

به گزارش تابناک قم، «سیامک محبی» با اشاره به آغاز تشدید نظارت‌های بهداشتی ایام نوروز، افزود:‌ به همت بازرسان و کارشناسان مرکز بهداشت، ۸۹۸ نظارت بهداشتی و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی، سامانه‌های آب‌رسانی و اماکن بین‌راهی انجام گرفته که ۶۷ مورد آن در قالب گشت مشترک با سازمان‌های مرتبط انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت همچنین ۶۱۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف توقیف و معدوم و ۲ واحد قلیان‌سرا پلمب شد و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

وی گفت: در همین راستا، ۱۹۳مورد کلرسنجی و نمونه‌برداری میکروبی آب آشامیدنی، ۱۱ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی، ۶۲۵ مورد سنجش مواد غذایی با تجهیزات پرتابل و ۵۴۸ مورد سنجش با تجهیزات استاندارد توسط کارشناسان انجام و تعداد ۳۳ مورد اخطاریه بهداشتی به متصدیان متخلف صادر شد.

محبی با اشاره به پیگیری ۲۶ مورد شکایت ثبت شده در سامانه کشوری ۱۹۰ از همشهریان و هموطنان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موارد به شماره تلفن ۱۹۰ گزارش دهند تا در اسرع وقت مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار