با نزدیک‌ شدن به تعطیلات نوروز و آغاز سفر های نوروزی شهربازی ها،‌ مراکز تفریحی و گردشگری جمعیت متفاوتی نسبت به سایر روز های سال را تجربه خواهند کرد و عامل ایمنی در مهمان نوازی این مراکز مهم است
کد خبر: ۱۰۹۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷ 18 March 2023

به گزارش تابناک قم، در سال گذشته پس از وقفه دوساله سفر های نوروزی به دلیل کرونا شهر قم، محور مواصلاتی ۱۷ استان پذیرای مسافران و زائران بی شماری بود که موجب شد تخت خالی در قم پیدا نشود و یا به اصطلاح ساده تر، ظرفیت هتل ها، مهمان خانه ها و خانه مسافر ها تکمیل شود.

۹۰ درصد مراکز اقامتی قم رزرو شده است!

امسال نیز طبق اعلام مدیر کل گردشگری داخلی ۹۰ درصد از مراکز اقامتی قم رزرو مهمانان نوروزی شده است و این یعنی گردشگری قم امسال هم پر رونق است و مسوولان برای این میزبانی باید تجربه سال گذشته را سرلوحه قرار داده و تدبیر ویژه بیاندیشند.

با رونق گردشگری و افزایش ورود زائران به شهر مراکز تفریحی از جمله پارک های آبی، شهربازی ها و بوستان های شهری مقصد اصلی گردشگری مسافران الخصوص مسافران گذری خواهد بود.

در این میان توجه به امنیت وسایل و تجهیزات این مراکز معقوله ای است که مسوولان استانی با یک توجه ویژه به آن ها باید مانع ایجاد تخلی برای مسافران، زائران و شهروندان شوند.

خرداد ماه سال ۱۴۰۰ دستگاه بازی تاب اسکای بوستان علوی قم دچار نقص فنی شد و در زمان کوتاهی فضای مجازی از فیلم رعب آوری پر شد که موجب نگرانی شهروندان قمی شد.

این غول ۲۴ متری که توانایی حمل ۲۴ نفر را دارد ممکن بود با نقص فنی بی موقع موجب رخدادن یک‌ تلخی و حادثه بزرگ‌شود که خوشبختانه این چنین نشد.

تیر ماه سال ۹۳ نیز یک دختر ۴ ساله در یکی از بوستان های شهر بر اثر برق گرفتی ناشی از اتصال تیر های برق جان باخت خاطره تلخی به جای گذاشت.

در روز های گذشته دستگاه های اجرایی استان اخبار و آمار گوناگونی پیرامون انجام فعالیت ها و آمادگی برای استقبال از نوروز و مسافران نوروزی منتشر کرده اند که در بین آن ها ایمنی مراکز تفریحی و بررسی و نظارت بر اماکن تفریحی یا نبوده است یا آنقدر کمرنگ بوده که در بازتاب رسانه ای به چشم نمی خورد!

از مسوولان استانی توقع می رود تا شهربازی بوستان علوی و بوستان الغدیر که تنها شهر بازی های مطرح شهر قم به شمار می روند را مورد بررسی قرار دهند تا مبادا خاطره تلخی برای شهروندان قمی و زائران شهر کریمه اهل بیت(س) به یادگار بماند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار