مدیرکل انتقال خون قم نحوه فعالیت مراکز فعال اهدای خون این استان در عید نوروز و ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ 17 March 2023

به گزارش تابناک قم، مهدی پهلوانی ستوده روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: مرکز اهدای خون روح الله از دوم فروردین ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین به غیر از روزهای جمعه از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۴ پذیرای همشهریان نوع دوست است.

وی ادامه داد: بعد از تعطیلات نوروز در ماه مبارک رمضان علاوه بر ساعات بعد از افطار در نوبت کاری صبح نیز از ساعت ۸ تا ۱۳ دو مرکز اهدای خون روح الله و ساختمان مرکزی واقع در بلوار ۱۵ خرداد جنب اداره اصناف پذیرای دوطلبان اهدای خون است.

وی بیان کرد: همچنین اهداکنندگان می توانند برای دریافت زمان نوبت برای اهدای خون به سامانه www.IBTO.ir مراجعه کنند.

پهلوانی ستوده از داوطلبان نیکوکار اهدای خون درخواست کرد تا در مراجعه به مراکز اهدای خون کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

وی افزود: شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن حداقل ۵۰ کیلوگرم، سن بین ۱۸ تا ۶۰ سال، رعایت فواصل اهدای خون به مدت حداقل سه ماه در آقایان و چهار ماه در خانم هاست.

وی اظهار کرد: روزه‌داری منافاتی با اهدای خون ندارد و داوطلبان واجد شرایط با بررسی پزشکی می‌توانند به اهدای خون مبادرت کنند و با رعایت توصیه‌های پس از اهدای خون ضمن برخورداری از اجر معنوی می توانند کماکان به توفیق انجام فرایض دینی نائل آیند.

مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: اهدای خون جلوه ای از طاعت حق و از زیباترین نذرها و انفاق است، از این رو از تمامی قشرهای جامعه درخواست می شود برای تامین ذخیره مورد نیاز خون و فرآورده های خونی با اهدای خون خود در این اقدام خداپسندانه و حیاتی مشارکت کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار