آئین تکریم و معارفه سرپرست جدید اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با حضور معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ 16 March 2023

به گزارش تابناک قم،

ئین تکریم و معارفه سرپرست جدید اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با حضور علی حسین شهریور معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، محسن امیدیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم و مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در سالن جلسات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم برگزار شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: امروزه موضوع مهارت آموزی و نیاز بازار کار به نیروی کار کاملاً مشهود است و این که با تکرار واژه مهارت بتوانیم مهارت آموزی را توسعه دهیم امکان پذیر نیست.

علی حسین شهریور افزود: چاره کار این است که با توان مضاعف، دقت و برنامه ریزی مناسب به سمت ارتقاء گفتمان مهارت‌آموزی پیش برویم.

وی با اشاره به عملکرد استان قم در حوزه آموزش های مهارتی و مهارت آموزی، عملکرد این استان را در سطح کشور ممتاز برشمرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه تصویب اساسنامه سازمان یک اولویت برای حرکت به سمت اهداف تعیین شده است، گفت: تصویب اساسنامه گام به گام و با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال انجام است.

شهریور با اشاره به ظرفیت‌های موجود، عملکرد همکاران در سراسر کشور را جهادگونه برشمرد و اظهار امیدواری کرد که همکاران می توانند بیش از پیش در امر توسعه مهارت آموزی در سراسر کشور موفق باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم هم در این مراسم با اشاره به ضرورت توسعه آموزش های مهارتی در استان گفت: استان قم به شدت در خلاء نیروی مهارتی است و این موضوع امروز به عنوان یک چالش در بنگاه‌های اقتصادی مشاهده می شود.

محسن امیدیان با اشاره به سیاست های دولت سیزدهم در خصوص موضوع مهارت آموزی، افزود: هدف گذاری ها باید به گونه ای باشد که به سمت آموزش های مهارتی حرکت کنیم که مورد نیاز بازار کار و صنایع باشد.

وی گفت: توقع جدی این است که در ارائه آموزش ها نیاز محوری لحاظ شود و با توجه به شرایط مخاطبان به عنوان یک اصل در سرلوحه برنامه ها قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم همچنین محوریت مردم و توسعه بخش خصوصی را یک اصل مهم برشمرد و افزود: در این خصوص تقویت زیرساخت ها مد نظر قرار گیرد و از بخش صنعت در این راستا کمک گرفته شود.

سرپرست جدید اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم نیز با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) در خصوص اهمیت مهارت آموزی، این مسئله را یک امر حیاتی و لازم در سطح کشور و استان برشمرد.

حجت الاسلام سید محمود عرب افزود: نگاه دولت سیزدهم به بحث مهارت‌آموزی بسیار جدی است و انتظار دولت تحقق نهضت مهارت آموزی است که امید است با تعامل و تلاش جدی همکاران، این هدف ارزشمند تحقق یابد.

وی همچنین برنامه‌ریزی آموزشی و نیازسنجی را ضرورتی برای ارائه شایسته مهارتهای مورد نیاز در استان و لازمه اشتغال برشمرد.

حجت الاسلام عرب رویکردهای آموزش فنی و حرفه‌ای استان را با توجه به نیاز بازار کار و سفارش محور بر شمرد که در این خصوص موضوع نیازهای روز و آینده باید در سرلوحه برنامه ها قرار گیرد.

وی سرمایه انسانی را اساس و شاکله انقلاب صنعتی چهارم عنوان کرد و آموزش های مهارتی در راستای توسعه منابع انسانی را امری لازم و مهم برشمرد.

گفتنی است؛ در این مراسم حکم سرپرستی حجت الاسلام سید محمود عرب توسط معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری به وی تقدیم و از زحمات سرکار خانم سید زهرا میر عبدالحسینی در زمان تصدی سرپرستی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار