رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه‌های علمیه باید به سمت تشکیل اتاق رصد و تولید محتوای غنی حرکت کنند.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵ 16 March 2023

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در سومین آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی مرکز مدیریت حوزه خواهران که به صورت برخط در سالن شهید سلیمانی این نهاد حوزوی برگزار شد، افزود: ما نیاز به ارتباطات گسترده با جامعه داخل و خارج داریم.

وی اظهار داشت: امروز تولید محتوا و توزیع جاذبه دار محتوا یکی از نیازهای اولویت دار حوزه بوده تا تأثیر خود را بر نسل جوان داشته باشد، نکته مهم دانستن این موضوع است که آحاد جامعه به تولید محتوا نیاز دارد و حوزه باید به میدان بیاید و تولید محتوا کرده و آماده باشد.

وی ضمن تشکر از اقدامات و تلاش‌های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و افراد دارای نقش در اجرای پروژه ها، اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) دو مرکز علمی حوزوی تأثیرگذار در جامعه هستند.

حسینی بوشهری با یادآوری کلام امام صادق(ع) با موضوع انجام کارها با بصیرت و رویکرد درست، افزود: اگر انسان بدون آگاهی و بصیرت وارد مسیری شود دچار ‌گمراهی شده و به مقصد نمی‌رسد و به بیراهه خواهد رفت؛ برای کارهای فرهنگی و اجتماعی باید به تمام زوایای کار آگاهی لازم را پیدا کنیم و نیاز به شناخت اولیه و برنامه ریزی داریم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه تأکید کرد: در هر مسئله‌ای باید از مسیر درست ورود کنیم تا از هدف اصلی خود دور نشویم و این توجه و بصیرت باید در حوزه های علمیه با دقت بیشتری انجام شود، زیرا اگر در مسیر اشتباه گام برداریم هر چه سریع‌تر پیش برویم در واقع از هدف خود دورتر می‌شویم.

وی، نقش و ساختار حوزه علمیه خواهران را در جامعه مهم و تأثیرگذار خواند و بیان کرد: امروز ما شاهد کارنامه درخشان حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور هستیم و این ساختار مدیریتی قوی قابل انکار نیست و هر کس در جایگاه خود نقش مهمی را ایفا می‌کند.

حسینی بوشهری، دستاوردهای حوزه های علمیه خواهران را به اجمال مرور کرد و گفت: ارتقاء دانش و دینداری خواهران طلبه، ترویج و تبلیغ موفق دین توسط طلاب در خانواده‌ها و فعالیت گسترده طلاب در داخل و خارج از کشور کارهایی است که تا امروز انجام شده و باید بگوییم شاهد موفقیت‌های زیادی از طرف خواهران طلبه در این حوزه‌ها هستیم.

وی، پژوهش‌های علمی طلاب خواهر را قابل توجه دانست و بیان کرد: امروز ما شاهد پیچیدگی فرهنگی جامعه هستیم که نیازمند انجام کارهایی فراتر از اقداماتی است که تاکنون انجام شده و البته به این معنا نیست که باید کارهای معمول حوزه کم یا تعطیل شود، بلکه در کنار آنها باید برنامه های جدیدی با ساختار جامعه امروز برنامه ریزی شود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز رسانه نقش کلیدی در جریان سازی‌های جامعه دارد و به یک غول تبدیل شده است و ما باید توانمندی لازم را برای دنیای امروز بدست آوریم، متاسفانه ما در حال استراحت هستم، اما آنها استراحت نمی‌کنند و مجموعه‌های بزرگی در فضای مجازی تشکیل داده و کارهای بزرگی در جهت دین زدایی در حال انجام است.

وی هدف اصلی دشمنان را نابودی انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان بن مایه انقلاب را نشانه گرفته و با اسلام مشکل دارند و به تعبیر مقام معظم رهبری تحمل ذات جمهوری اسلامی برای آنها سخت است و دشمن می‌خواهد دین را از صفحه روزگار پاک کند، پس باید تلاش ما در پاسخگویی به شبهات به گونه ای باشد که میدان به دست ما بیفتد.

حسینی بوشهری اظهار داشت: مدیران و شورای سیاستگذاری باید به سمت تشکیل اتاق رصد حرکت کنند تا نیازهای جامعه را به موقع شناسایی کرده و به تولید محتوای غنی بپردازند، حوزه های علمیه باید به این باور برسند که ادامه دهنده راه پیامبران بوده و باید در گام نخست امکانات و کاستی‌ها، بایدها و نبایدها را به درستی شناسایی کنند.

وی در پایان یادآور شد: رسیدن به راهکار نیازمند تدبیر، صرف زمان و بصیرت است و نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی توجه بوده و احساس مسئولیت نداشته باشیم و باید از فرصتی که مدارس علمیه در اختیار ما قرار داده استفاده کنیم و اجازه ندهیم کسانی که صلاحیت ندارند برای جامعه ما تصمیم گیری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار