علیرغم مطالبه بیست ساله «درخواست تأسیس بسیج دانشجویی در دانشگاه مفید قم» و عمل به قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی در این زمینه از سوی مردم و دانشجویان، مدیریت این دانشگاه کماکان از تمکین به قانون سرباز می‌زند.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷ 15 March 2023

به گزارش تابناک قم، علیرغم مطالبه بیست ساله «درخواست تأسیس بسیج دانشجویی در دانشگاه مفید قم» و عمل به قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی در این زمینه از سوی مردم و دانشجویان، مدیریت این دانشگاه کماکان از تمکین به قانون سرباز می‌زند.

مهرماه امسال بود که جمعی از مردم و دانشجویان با جمع‌آوری 5000 هزار امضاء در سامانه فارس من، تأسیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه و بسیج دانشجویی در دانشگاه مفید قم را از مسئولان ذی‌الربط مطالبه کردند.

پس از این کمپین حسن محبوبی دبیر کمیسیون دانشجویی استانداری قم، طی گفت‌وگویی اظهار کرد: "مطالبه ایجاد بسیج دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مفید بیش از 20 سال سابقه دارد و اخیرا در همین راستا نیز مکاتبه‌ای از سوی کمیسیون دانشجویی با دانشگاه مفید انجام شده است."

همچنین خبرگزاری فارس نیز در خبری اعلام کرد که این مطالبه دانشجویی از سوی دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین پوررضا رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم نیز در حال پیگیری است.

با این حال پیگیر‌ی‌ها به مرزهای استان محدود نماند و تا جایی پیش رفت که معاون وزارت علوم از لزوم تمکین دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به قانون سخن گفت.

کمی بعدتر آقای معاون، وزیر علوم نیز خواستار تحقق این خواسته دانشجویی شد و در گفت‌وگویی جداگانه اعلام کرد که این موضوع با ارسال دو نامه به دانشگاه مفید ابلاغ و تاکید شده است.

با این حال پس از گذشت پنج ماه از راه‌اندازی کپمین پنج هزار امضایی و تاکیدات چندباره مقامات، مدیریت دانشگاه مفید ترجیح می‌دهد تا کماکان بر مدار بی‌قانونی حرکت کند و متاسفانه ساز و کارهای قانونی نیز تاکنون نتوانسته است الزامی را در این خصوص برای این دانشگاه در پی داشته باشد.

حال جای سوال است که آیا مدیران دانشگاه مفید، مرکز آموزشی خود را تافته‌ای جدا بافته از کشور دانسته و یا ذیل قوانین کشوری دیگر فعالیت می‌کنند که قوانین جمهوری اسلامی ایران در این دانشگاه جایی ندارد؟!

شایان ذکر است بسیج دانشجویی در سال 1367 بنا بر فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد و با مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 1379 به حضور آن در دانشگاه‌ها در قالب قانون در آمد.

منبع: قم نا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار