در حاشیه تعویض رئیس هیئت کشتی قم
فدراسیون کشتی در اقدامی عجیب و غیر منتظره، هادی علیایی رئیس هیئت کشتی قم را کنار گذاشت و محمدرضا صدیق پور را به عنوان سرپرست هیئت منصوب کرد. انتخاب سرپرست جدید با پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان استان قم و موافقت فدراسیون بوده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۲ 13 March 2023

به گزارش تابناک قم، بر اساس اعلام روابط عمومی فدراسیون کشتی، با پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان استان قم و موافقت فدراسیون کشتی محمدرضا صدیق‌پور تا زمان برگزاری مجمع انتخابات رئیس هیئت، بعنوان سرپرست هیئت کشتی استان قم منصوب شد.

هادی علیایی ۹ اسفند سال ۱۳۹۹ بود که با رای اعضای مجمع به عنوان رئیس هیئت کشتی استان قم به مدت ۴ سال منصوب شد، وی در این مدت خدمت فراوانی را به کشتی قم ارائه داد و باعث شد تا راه ورود به تیم ملی برای بسیاری از کشتی‌گیران قمی باز شود.

کشتی قم در زمان ریاست علیایی توانست ۱۰۰ مدال جهانی و آسیایی و کشوری به دست آورد، علیایی طی سال جاری ۱۲ تشک کشتی به کمک خیرین برای این رشته ورزشی در قم فراهم کرد. کسب بیش‌ترین مدال در استعداد‌های ورزشی سال ۱۴۰۱ هم بخشی از خدمت‌های علیایی در کشتی قم بوده است.

با این حال فدراسیون کشتی در اقدامی عجیب و غیر منتظره، هادی علیایی رئیس هیئت کشتی قم را کنار گذاشت و محمدرضا صدیق پور را به عنوان سرپرست هیئت منصوب کرد.

فدراسیون کشتی در سایت خود عنوان کرده: انتخاب سرپرست جدید با پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان استان قم و موافقت فدراسیون بوده است.

این اقدام در موقعیتی رقم خورده که کشتی قم در دوره علیایی در جایگاه قابل قبولی نسبت به قبل قرار گرفته و علیایی با جذب خیرین و برپا کردن خانه کشتی افق بلندی برای کشتی قم مدنظر داشت که با این توصیفات این تغییر را نمی‌توان از ناکارآمدی علیایی دانست.

گزینه دیگری که می‌توان با احتمال بیشتر علت این تصمیم دانست، مقاومت علیایی در برابر تصمیمات ریاست فدراسیون بود.

علیایی در این باره اذعان کرده است که فدراسیون از پاییز سال گذشته سه درخواست پیش پای او گذاشته که در آن‌ها جایگاه کشتی قم و عزت ورزشکاران قمی دیده نمی‌شده و به همین دلیل تن به این خواسته‌ها نداده است.

در این خصوص هادی علیایی رئیس سابق هیات کشتی قم در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی فارس در قم اظهار کرد: تا آخرین لحظه‌ای که مسئولیت هیات کشتی قم را داشتم خدا را شاهد می‌گیرم که هدفم فقط خدمت به این رشته بود.

وی افزود: متاسفانه طی چندماه اخیر برخی از دوستان توقع داشتند بنده تصمیماتی را بگیرم که به ضرر کشتی قم باشد، اما با تمام مشکلاتی که وجود داشت هرگز اجازه ندادم عزت کشتی قم زیر سوال برود.

رئیس سابق هیات کشتی قم تصریح کرد: به تصمیم اداره‌کل ورزش و جوانان و فدراسیون احترام می‌گذارم، اما به جامعه ورزش قم به ویژه خانواده کشتی اعلام می‌کنم که این جابه‌جایی هیچ دلیلی فنی نداشت و فقط به‌دلیل زیر بار نرفتن خواسته‌های غیرمدیریتی بود.

علیایی گفت: آمار و ارقام، عملکرد من را نشان می‌دهد و نیاز نیست که چیزی بگویم، قضاوت را می‌سپارم به خانواده فهیم کشتی قم. از همه عزیزان طلب حلالیت دارم و امیدوارم روزهای درخشان کشتی قم بعد از من تداوم داشته باشد.

وی در پایان گفت: از حمایت‌های همه جانبه مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بسیار تشکر می‌کنم که در این مدت تمام‌قد حمایت خود را از کشتی قم دریغ نکرد و بنده را تا آخرین لحظه یاری و همراهی کرد.

باید دید اداره کل ورزش و جوانان استان چه پاسخی در پی این اقدام یکباره و حذف یک ورزشکار و مدیر با توانایی بالا از ریاست یک هیات استانی دارد؟! همچنین سرنوشت کشتی قم که اکنون سطح توقعات از آن بالا رفته قرار است به دست چه کسی سپرده شود؟!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار