خطیب جمعه قم از حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در برپایی جشن‌های ایام نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران و اقسانقاط کشور قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ 11 March 2023

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس قم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در خصوص حوادث مسمومیت‌ها بیاناتی داشتند که روایت سازی دروغین و شیطنت سازی ورشکسته‌های سیاسی را خنثی کردند و بیانات ایشان تأثیر زیادی در آرامش جامعه داشته است.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: جدیت در شناسایی منشأ و ریشه‌های این مسئله، جدیت در شناسایی مباشران اصلی، جدیت و سرعت در مجازات جنایتکاران، اطلاع رسانی به موقع مردم و تقویت پدافند غیر عامل با رویکرد مردمی سازی در مواجهه با فتنه‌های جدید از جمله انتظارات از مسئولین و دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: آبیاری درختان با آبیاری سبز و خاکستری صورت می‌گیرد و رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند که موضوع حفظ محیط زیست در قانون اساسی آمده و این امر از امتیازات قانون اساسی کشور است.

امام جمعه قم ابراز داشت: بسیاری از اقشار مردم در مناطق مختلف کشور اسلامی به خصوص در مسجد مقدس جمکران جشن‌های نیمه شعبان را با شکوه و عظمت برگزار کردند.

وی گفت: امت اسلامی و منتظران ظهور باید به همه انتظارات امام زمان (عج) توجه جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: امام زمان (عج) از پیروان انتظاراتی دارند که تسلیم بودن در برابر اوامر امامان معصوم، زنده نگاه داشتن دین و قرآن، توجه به نماز، جلب محبت اهل بیت و ترک گناهان، وفای به عهد و پیمان، دعا برای فرج امام زمان (عج)، رعایت حق الناس، ظاهر آراسته و داشتن پوشش آراسته از جمله آنان است.

خطیب جمعه قم در ادامه تاکید کرد: حجاب ضرورت شرعی و قانونی است و رئیس جمهور در جلسه شورای اجتماعی کشور تاکید کردند که زنان و دختران با زندگی عفیفانه و مومنانه به پیشرفت‌های بسیاری خواهند رسید و دستگاه‌های مسئول در این عرصه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی گفت: تلاش‌های وزارت اطلاعات سبب آرامش بیشتر این کشور شده است و از زمان تأسیس این وزارت در کشور تا کنون توطئه‌های بسیاری خنثی شد.

آیت الله سعیدی افزود: پیشرفت‌های زیادی در این مدت از سوی سپاه صورت گرفت که ناو اقیانوس پیمایش شهید مهدوی از جمله آنان است که با امکانات لازم آماده انجام مأموریت‌های پایدار از منافع ایران اسلامی و امداد رسانی به کشتی‌ها تجاری و حضور در آب‌های دوردست می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار